Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Imperija uzvraća udarac?

Komentari (136) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 sreda, 11 decembar 2013 21:21
1244
Đorđe, svaka čast, sve je lepo napisano i rečeno.

Moj vid podrške borbi koju Đorđe hrabro vodi je da ovaj tekst postavim/proširim na svim društvenim mrežama, da što više ljudi pročita.

Nemoj da vas mrzi, to je samo par kliktanja mišem.
Preporuke:
221
8
2 sreda, 11 decembar 2013 21:25
Tačno tako
Mehanizam Vučićeve vladavine (jer o njemu se radi, svi ostali su samo privremeni partneri i saputnici) jeste u osnovi providan, jednostavan i jasan – ali zbog toga ne i manje efikasan. Najpre se uspostavi (ne)formalna kontrola nad medijskim i bezbednosnim aparatom, a onda tako stečena moć upotrebi za jačanje ličnog rejtinga i autoriteta u javnom mnjenju. A onda taj rejting koristi kao argument za sticanje još više moći. Ali glavni stub je ipak pomenuta spoljna podrška, bez koje ni one prvobitne kontrole ne bi bilo.



Potpisujem.
Preporuke:
169
6
3 sreda, 11 decembar 2013 21:27
.....
Nikad u EU i NATO, a u Crnu Goru tek kad povuče priznavalje ''Kosova""



gos. Vukadinović ne posustaje sa odličnim analizama i tekstovima.
Preporuke:
172
6
4 sreda, 11 decembar 2013 21:28
Milisav
Dovoljno je pogledati anketu NSPM o Rusiji i NATO, a ubrzo će biti tako i o EU.
Preporuke:
129
3
5 sreda, 11 decembar 2013 21:36
Istina
Surovo dobro napisano i istinito, nemam šta dodati.
Preporuke:
134
2
6 sreda, 11 decembar 2013 21:40
Jelena Marić
Da mi je neko 1999 pričao da će ova ekipa koja je sada na vlasti ovako da zagovara ulazak Srbije u EU, ovako da izdaje KiM, balgo rečeno, ne bi verovala.

Vukadinović nastavlja hrabo, skidam kapu na istrajnosti i iskrenosti!
Preporuke:
182
5
7 sreda, 11 decembar 2013 21:42
Dragan
Pokazalo se da iako Brisel, realno, nema mnogo toga konkretnog da ponudi novim zemljama-kandidatima


Kako to da ukapira ova klika na vlasti? Nikad, odavno su oni spremani za ovo što sada rade.
Preporuke:
127
2
8 sreda, 11 decembar 2013 21:52
Vertitas Triumphus
Ali ni jedno ni drugo ne bi moglo biti dovoljno efikasno odrađeno bez frapantne medijske kontrole, cenzure i autocenzure, o kojoj su sve prethodne vladajuće garniture mogle samo da sanjaju.Ovo bi neko razumeo da se radi o ...ali dobro, nije bas svima PPV promenio svest.Djordje, svaka cast na analizi....uzgred, kad budem osnovao AMS (Agenciju za Menjanje Svesti) mojim klijentima(evropski naziv u skladu sa AMS naravno) cu zabraniti da dolaze da ovde citaju, jer ako ovde budu dolazili, onda AMS nema sanse za uspehom....moji klijenti ce jedino imati pravo da idu na seminare na megatrend, dakle, ja im promenim svest, oni im na megatrendu daju diplome i sns ima glanc nov kadar....mislim da mi je ideja u skladu sa reformama i evropskim vrednostima...
Preporuke:
89
3
9 sreda, 11 decembar 2013 21:57
siniša
Na sledećem nivou razrešenja civilizacijske krize ili krize civilizacije je rasplet na relaciji EU i SAD, kao i rasplet između tri politička faktora u EU, Nemačke, Francuske i Velike Britanije.

Da li povlačenje SAD sa Bliskog Istoka znači i povlačenje iz Evrope? Kome SAD ostavlja Evropu, Nemačkoj ili samoj sebi odnosno Velikoj Britaniji?
Da li će se formirati sprega Rusija i Nemačka ili Rusija i Francuska? Kakva je uloga Turske u nastupajućoj podeli moći u Evropi u postameričkom periodu? Da li će se Amerikanci vratiti u Evropu?

Odgovore na ta pitanja će dati ne samo rasplet u Ukrajini, koji neće biti ni skor ni brz, ni u Srbiji koji može da bude vrlo skor i vrlo brz, nego upad Neačke u BiH. Izgleda da su Nemci dobili zeleno svetlo da uzmu situaciju u svoje ruke u BiH. Da li je to otrovani kolač, ili čista dobit. Više liči na otrovani kolač u američkoj režiji. Zašto mislim da je podvala, a ne dobit. Zato što je situacija nejasna, vrlo mutna a Amerika gura Nemačku u belaj.
Preporuke:
103
6
10 sreda, 11 decembar 2013 22:01
Božidar Maslać
Upravo je tako kako je napisano. Na žalost, još uvek većina ljudi ne primećuje koliko brzo evropske zvezdice tamne.
Preporuke:
81
1
11 sreda, 11 decembar 2013 22:10
Stanic Milan
Svoj prilog na inace v.dobar tekst g. Vukadinovica pokusao bi rasvetliti iz ugla nedavne proslosti- implozije socijalizma kao drustvenog uredjenja u SSSR-u.U "Kritici gotskog programa" Marx govori o primitivnim,grubim,sirovim oblicima socijalizma u nerazvijenim zemljama.Ako je igde narusen Marksov stav o socijalizmu,narusen je u socijalistickim revolucijama,koje to u sustini i nisu bile,vec su to bili drustveni prevrati.Suvise rano su rusile ono sto nisu smele,a novo nije moglo biti izgradjeno jer nisu bile stvorene materijalne i kadrovske pretpostavke,pogotovo nije bila formirana nova klasa(radnicka) koja je bila projektovana kao nosilac novog drustva.U "Decijoj bolesti levicarenja"Lenjin upravo ukazuje na to,da prelazni period karakterise"...rascepkanost,induvidualizam,egoizam,prelaz od odusevljenja ka potistenosti,da je snaga navike miliona i desetine miliona najstrasnija snaga koja stoji na putu izgradnje socijalizma,da je pobediti burzoaziju hiljadu puta lakse,(nastavak)
Preporuke:
53
11
12 sreda, 11 decembar 2013 22:15
Peđa (ovaj put iz Rusije)
Poštovani G-ine Vukadinović,

Hvala za još jedan dobar tekst, kojim se radujem čim vidim vaše ime pored naslova članka.

Što se tiče EU i Rusije, kao i Zapada i Rusije, čini mi se da svet ulazi u novu fazu hladnog rata, gde Amerika pušta Berlin da se obračuna sa Rusijom (i time Berlin izlazi iz faze 'junior partnera' i mudro koristi aferu Snoudena da pojača sopstvenu poziciju vizavi SAD).

Posledice ovoga će biti vidljive: zahlađeni odnosi Vrisela, Berlina i Moskve, vode ka ekonomskom ratu: to već vidimo sa brojnim napadima na Južni Tok i dominantnu poziciju Gazproma na tržištu u Evropi.

E sad, Rusi nisu ni naivni, ni glupi, ni slabi. Oni i ne očekuju bolje od Nemaca - koji su im čak i Zimski Dvorac srušili prije 70 g - pa vraćaju udarce: Južni Tok se gradi dok je zapadni konkurent Nabuko propao, Sirija nije bombardovana, Iran ima pravo na nuklearnu tehnologiju, u Srbiji EU nikada nije bila manje popularna nego 2013...

Ulazimo u doba zaraćenih kraljevsta...
Preporuke:
126
4
13 sreda, 11 decembar 2013 22:27
Grgur
U jednoj Domanovicevoj satiri novinar pita ministra finansija koliki su drzavni prihodi, racunajuci da je ovaj kompetentan da da odgovor na jedno takvo pitanje. Medjutim, ministar odgovara da nezna, ali, pretpostavlja da su znacajni I kako je nesto o tome citao u nekim stranim novinama. Izgleda da je pokojni Radoje, inace, bez sumnje, genijalni satiricar, skrojio Srbiju za sva vremena, mada bi ona nekada, u smislu kojekakvih budalastina, mogla malo da pozavidi ovoj danasnjoj. Od svega su mi najsmesniji politicari koji mi vise lice na preplasene zeceve u sezoni lova, nego na prave politicare. Od svih drzavnickih poslova njima su najvazniji ti, kako da sacuvaju svoje podanicke pozicije. Zato se vrlo cesto desava, narocito kada su predizborne kampanje u pitanju, da od mirnih i pitomih zeceva postanu krvolocne zveri. Posebno su osetljivi na cinjenicu da su prihodi sve manji. Naime, jedan deo naroda je formirao ekonomiju iz koje oni ne dobijaju nista. To ih najvise boli.
Preporuke:
86
1
14 sreda, 11 decembar 2013 22:38
Drinko Končarević
Imperija ne uzvraća udarac. Još je niko udario nije da bi uzvraćala. Ona maklja po sići. Ako jednog dana udari na "krupno", onda jao njoj. Staljin je kazao, ako Nemci ponovo udare, treba ih satrati. Ako ih sataru, Imperija neće uzvratiti udarac. Neće imati ko. A mi? Stanimo malo po strani od svega ovog, posmatrajmo a ako Vam je dosadno, naučite bar da tuđa ruka svrab ne češe. Dakle, use i u svoje kljuse.
Preporuke:
87
5
15 sreda, 11 decembar 2013 22:52
Zoran Đorđević
Slažem se sa svim komentatorima koji ovaj tekst ocenjuju kao još jednu u nizu odličnih Vukadinovićevih analiza. Izdvojio sam ovo kao naročito važno:
I zato bez temeljnog raskrinkavanja i demaskiranja ove ideološke matrice (EU=Evropa=red, pravda i blagostanje) koja deluje već na nivou jezika i (pod)svesti, bez obzira na pokoju dobijenu rundu, neće biti pravog i trajnog oslobođenja.
Preporuke:
66
1
16 sreda, 11 decembar 2013 22:58
thinking maize@ isto to, samo malo drugačije...
U ČEMU je to "DRUGAČIJE" u odnosu na Đorđev TAČAN, DETALjAN, HIRURŠKI PRECIZAN i u svemu SJAJAN OPIS EU-ropskog uslovljavanja SLUĐENIH istočnih& jugoistočnih Evropljana i njihovih NEJAKIH političkih elita i ANTI-elita!? Pa u tome što to EU-ropsko USLOVLjAVANjE kao i svako USLOVLjAVANjE i to FINIJE USLOVLjAVANjE, ne Pavlovljevskog (mada ima i toga!) tipa, već zasnovanog na NEURO-LINGVISTIČKOM PROGRAMIRANjU i drugim NAPREDNIM TEHNIKAMA MANIPULACIJE, odvija se na SUBRACIONALNIM i ALTERACIONALNIM NIVOIMA PODSVESTI, SVESTI i ALTER-SVESTI, kako pojedinaca, tako i društvenih grupa, privilegovanih i neprivilegovanih slojeva stanovništva te TREĆE-EVROPSKE Evrope (čita se: istočna i jugoistočna Evropa)!? S tim u vezi valja zasnivati i KONTRA-POTEZE, ali i od kontrapoteza praviti NIZOVE kontrapoteza, ergo STRATEGIJU ALTER-EVROPEJSTVA!? Ali to se NE MOŽE POSTIĆI razmatranjem SAMO RACIONALNIH SREDSTAVA, niti pozivanjem na RAZUM LjUDI, prosto zato što se EU-ropsko USLOVLjAVANjE odvija i na ALTERACIONALNIM NIVOIMA!?
Preporuke:
56
10
17 sreda, 11 decembar 2013 23:02
Srpski seljak
U predvečerju Velikog rata (raniji veliki ratovi će biti sitnica u odnosu na sledeći) zauzimaju se konačne pozicije za napad. Nimalo slučajno Rusija nije poslala nekoliko (čini mi se 10) vojnoobaveštajnih satelita nove generacije samo ove godine. Drugim rečima zauzimaju se konačne pozicije.
Kako rusi vole da kažu infrastruktura sukoba je pred kompletiranjem a to znači da će ga biti. I to brže nego što mnogi očekuju.
Nisam siguran da Rusija sada neće udariti po protivniku prva jer je normativno spremna i i na to.
Prethodna iskustva su suviše skupo plaćena da bi se ponovila bolna istorija.
Pa i tokovi (severni, južni) su udar po ekonomskoj moći protivnika, pa zamena valute je udar, pa i Carinska unija je udar po suparniku, itd.
Ostaje vojni udar a on je izbegnut za dlaku u Siriji. Rusi se nisu šalili. Bili su spremni za rat.
Pretnja ima smisla samo ako je kredibilna. Zato Rusi ne prete praznom puškom. Spremni su pušku i da upotrebe.
Takva su pravila igre.
Preporuke:
110
3
18 sreda, 11 decembar 2013 23:07
Miloš
Djordje odlican tekst,potpisujem sve sto ste napisali.
Preporuke:
38
2
19 sreda, 11 decembar 2013 23:08
Đura
Treba pročitati prvi deo knjige "Evropa i čovečanstvo" čiji je autor Nikolaj Trubeckoj.
Obavezno.

Spominje se i u ovom tekstu nedavno objavljenom na NSPM:
http://www.nspm.rs/hronika/goran-tesic-evroazijstvo-i-savremene-evroazijske-integracije.html

No, stvarno treba pročitati samu knjigu, i to, kao što sam već rekao, prvi deo posebno.
Preporuke:
30
2
20 sreda, 11 decembar 2013 23:09
fristajlo
Najpre se uspostavi (ne)formalna kontrola nad medijskim i bezbednosnim aparatom, a onda tako stečena moć upotrebi za jačanje ličnog rejtinga i autoriteta u javnom mnjenju.

Ne kontroliše on ništa.
Sve kontroliše zapad, koji je zadovoljan njegovim ponašanjem, i dok god je zadovoljan- izgledaće kako Vučić nešto kontroliše.
Sva njegova moć je u tome što do sada nije dirnuo ni u jedan zapadni interes; dobio je spisak šta sme, a šta ne.
Dok ga se bude držao- biće i rejtinga, i moći, i službi- koje može da pokrene.
A koji su to interesi zapada?
Isti, od početka; sistematska i sistemska pljačka Srbije, njenih resursa, slabljenje preostale ekonomije, vojne i političke moći, i postepeno odumiranje svega- što bi da preživi.
Ima li Vučić snage i hrabrosti da se otrgne od kontrole?
Kako stvari stoje- ne. No, time je sebi ograničio trajanje na maksimum još par meseci.
Jer, realno- rezultati su isti kao i prethodne Vlade- jadni i štetočinski.
Meni izgleda tako.
Preporuke:
100
5
21 sreda, 11 decembar 2013 23:10
Stanic Milan 2
(nastavak)
nego pobediti milone sitnih sopstvenika,koji svojim svakodnevnim,obimnim,nevidljivim,neuhvatljivim,destruktivnim radom ostvaruju bas one rezultate koji restauriraju burzoaziju."
U odredjenom vremenskom periodu socijalizam implodira radi atrofije teorijskog uma- nije se znalo kako dalje?
U takvim uslovima javlja se nekontrolisani drustveni haos,imperija svoje pipke pruza uprvo prema ranije odredjenim destinacijama na zacrtanim pravcima geostarteskih odrednica,svim mogucim kombinacijama specijalnog rata,direktne i indirektne intervencije i pretnjom vojne sile sa angazovanjem 5 -te kolone,korak po korak ostvaruje svoj cilj.KINEZI to fantasticno anticipiraju 1989.i sa 2 elitne divizije koje su ucestvovale u vijetnamskom ratu efektno resavaju preteci drzavni udar na"Trgu nebeskog mira".
Sta se sve moze desiti u Ukrajini u situaciji"kad su na jednoj strani psi,a na drugoj vuci" covek ne smije ni pomisliti.
Preporuke:
29
6
22 sreda, 11 decembar 2013 23:11
joda
i treći deo je onda Povratak džedaja. u kome se zna ko je pobedio
Preporuke:
30
2
23 sreda, 11 decembar 2013 23:12
Osim jedne ,,sitnice,,
Retko komentarisem Vukadinoviceve analize (a mahom su odlicne) ali bi sada dodao jednu stvar.

Sve je odlicno receno, pogotovo ono o razoblicavanju lazne psiholoske matrice ,,Jevro-unijatstva,,.

Nije pomenuto ono mozda najbitnije, Imperijalna ,,Mreza,, Imperija nije samo EU, ona je vise ispostava za nametanje ,,Imperije,,. U pozadini svega je Globalisticka Imperija Kapitala koja gredi okupaciji Sveta i nistenju citavih Naroda i Zemalja.

Moc agenture, medija, para, tajnih sluzbi i ,,javnih,, sluzbi i ostalog iz arsenala Imperije, i njihova medjusebna povezanost, koordinacija i taktika delovanja. Eto to je ta ,,Mreza,,.
Danas se plete (ili se dobrano isplela) oko Ukrajine, 5 oktobra u Srbiji itd itd, vec smo je videli sirom Sveta.
Tamo gde je tvrdje (Sirija recimo) idu ostale snage Imperije i druge ,,metode,,.

Znaci nije samo neka sitna para i mediji u pitanju, nego i ,,stabovi,, ,,sluzbe,, (nevidljive za javnost) i ,,Komandant,, koji naredjuje gde i kako napasti
Preporuke:
60
3
24 sreda, 11 decembar 2013 23:20
Zoran
Veoma dobar tekst, mozda nadprosecno nego obicno kako citam od ovog autora.

Ako su nekad Zapad i Rusija bili blizu neke ravnoteze, mozda cak i od drugog sbvetskog rata, to je sada. Imam utisak da je Zapad izgubio ili polako gubi magnetiza za mnoge ljude, dok ga Rusija polako, ali presporo, stice. Kao da je Zapad ostao bez ideja. Jedna od stvari koja mi to govori je i sta se moze procitati po Blicu i B92. Nista konkretno u vezi EU, nista bitno, sve se svodi na tehnicku robu, aute i rekla kazala. Blic jos gori.

Sigurno da imperija uzvraca udarac, ali iperijina glava(Obama) je postao sve manje cenjen, vidjen, zbog svoje nespsobnosti. Jednostavo Zapad je ostao bez vodje i to je problem.
Preporuke:
45
6
25 sreda, 11 decembar 2013 23:46
thinking maize
Ima mnogo metoda ISKAZIVANjA i POTVRĐIVANjA NACIONALNOG na više nivoa, eda bi se NEUTRALISALO EU-ropsko USLOVLjAVANjE!? Posle te neutralizacije može se preći i na RACIONALNE NIVOE, tipa A KOLIKO STVARNO KOŠTA TO PRISTUPANjE EU, tj. da li zbog "kila mesa koljemo vola"!? Znate, OSVEŠĆIVANjE NACIJE odvija se na RAZLIČITIM NIVOIMA i to je PROCES, a ne PRITISKANjE DUGMETA!? Jer, da bi Zapad DOŠAO do ovog nivoa kada naše ANTI-"elite" USLOVLjAVA "PRITISKOM TASTERA" moralo je da se pređe DUG PUT USLOVLjAVANjA korak-po-korak!? Mislite o tome i svako dobro!
Preporuke:
37
12
26 sreda, 11 decembar 2013 23:47
Rasputin
Da je Kostunica 2008 usao u savez sa radikalima umesto sto je raspisao izbore videli bi na delu ono sto se sada desava u Ukrajini samo u jos zescem obliku,oruzanu pobunu Albanaca na jugu Srbije,i vehabija u Raskoj oblasti,otvorene separatisticke akcije u Vojvodini i zavrtanje svih finasijskih sredstava,neisplacene plate i penzije,glad i siromastvo neslucenih razmera..Sa vec unistenom vojskom i slabim moralom mladih ljudi koji su rasli uz tutnjavu bombardera,ogrezli u razvrat i narkomaniju,otpadnistvo od Boga i zavist,ljubomora i bratoubistvo,mi nemamo nikakve sanse da ponovimo uspehe svojih predaka i to je sada potpuno jasno,sve analize patriotskih snaga,njuhovo pozivanje na ustanak i preporod su samo vapaj izgubljenog stada,nazalost preobrazaj i milost dolaze posle pokajanja i vracanja Bogu a za to ovaj narod jos nije spreman.
Preporuke:
39
26
27 četvrtak, 12 decembar 2013 00:14
Ioann Dubinjin
Trajniji opstanak ovakve Ukrajine kakva je, i u ovakvim granicama je nemoguć. Srbi bi trebalo da shvate da je ona, ustvari, jedna ogromna “BiH“, i da je jedino logično rešenje njeno rastakanje na - figurativno rečeno “Republiku Rusku“ i “Federaciju Unijatsko-rimokatoličku“. Ako može milom – milom – a ako ne može: zna se kako.
Preporuke:
65
1
28 četvrtak, 12 decembar 2013 00:52
Rđosav
Drinko Končarević:
... Dakle, use i u svoje kljuse...

- U se i u svoje kljuse - jedna od većih savremenih gluposti. U rangu sa Koštuničinom `političkom i vojnom neutralnošću`.

Kao prvo - mi nemamo kljuse. Kao drugo - koj te bre pita za tvoje iluzije, i tvoju `večernju reviju želja`. Pitanje glasi: na koju ćeš stranu? Pitanje je ultimativno. Traži jasan odgovor. Ne prolaze (i nikad nisu prolazili) dečji potezi tipa `Beograd otvoreni grad` (godina 1941), `mi mo i za Istok i za zapad, za Sever i Jug` (naivni pokušaj Tomče Nikolića da imitira Josipa Broza.) Prosto - Brozova politika je bila moguća u sasvim konkretnom vremenu koje se zvalo `Hladni rat`. Sada je druga priča. I ima previše prostitutki na tržištu - još jedna, Srbija, ne znači ništa.

Dakle: quo vadis? A `u se i u svoje kljuse` preporučujem onome što skuplja `stare akumulatore, veš-mašine, šporete i ostale nepotrebne stvari.` Njemu će valjati - on ima kljuse...
Preporuke:
56
21
29 četvrtak, 12 decembar 2013 01:37
Cmok Toronto
Uvek sam verovao u NSPM pa čak i moji neistomišljenici prilaze,stidljivo ali sigurno,tom verovanju.
Ako je za utehu verujem i SNAGA NARODA .
Ako je za utehu drago mi je da sam Srbin iz Toronta a ne iz Beograda.
Preporuke:
21
4
30 četvrtak, 12 decembar 2013 01:43
Observantes
U poslednjem pasusu teksta g. Vukadinović je postavio anketno pitanje za komentatore i čitaoce tipa: „ šta je to u ljudskom telu što ga tera ka globalističkom selu“. Autor vešto ređa slike kako na makro i tako i na mikroplanu i slika se paralelno i definitivno upotpunjuje poslednjim tekstom g. Bogdane Koljević. Deindividualizacija može čoveka da odvede u „tor“. Sredstvo kojim se to postiže zove se nametanje globalnog manipulativnog i iracionalnog straha. Mediji danas služe samo toj svrsi. „Gebels“ je odavno monopolno zauzeo taj prostor u svrhu formatiranja „novog čoveka“. Upravo čitamo od eksponenta današnje srpske politike kako je „ovom narodu potrebno promeniti svest“! Pitam, po koji put od 5. oktobra naovamo? ...
Preporuke:
45
2
31 četvrtak, 12 decembar 2013 01:47
Observantes
...Strah za ovo ili ono ili zbog ovog ili onog depersonalizovanog nekritično vodi u glasački „tor“ a kad „Gebelsu“ to neodgovara (nacionalni konsenzus o vitalnim pitanjima) onda isti taj „tor“ medijskim udarom prevede na ulicu. „Oružje ulice“ upravo se oslanja na pojedinca kome je oteta humana svest, egistencijalna a time i ona kreativna (fudbaler koji nema snage da trči, koliko god bio veliki majstor s loptom, ne može dobro da igra i da da gol!). Takav, on je upravo pripremljen za koruptivno, regresivno i vođen je animalnim (nagonskim) obrascima. On će da lomi, zviždi, lupa šerpama hipnotisan „višim“ ciljevima koji će ga najzad „osloboditi“ straha. „Tor“ ga relaksira i daje mu prekopotrebnu iluziju lične snage i dostojanstva. Puni mu inače „prazan akumulator“ odavno ispražnjene sopstvenosti. Ključna reč je, dakle, medijski udar kao okidač! Sve posle toga angažovana, organizovana predvodnička, pažljivo selektovana i plaćenička sociopatska sekta lako materijalizuje.
Preporuke:
41
2
32 četvrtak, 12 decembar 2013 02:48
Umešač
1.
Što se tiče ekonomskog „blagostanja“, naš svet je relativno informisan, odnosno EU je sa te strane već prilično „raskrinkana“. Tome je mnogo doprineo Dejan Mirović tekstovima o ekonomskoj propasti bivših socijalističkih zemalja posle prijema u EU a ni mediji ne mogu da izbegnu objavljivanje (svih) vesti o krizi koja potresa Uniju.

Čini se, međutim, da je većina ljudi kod nas osetljivija na odsustvo reda i pravde nego na odsustvo pristojnih plata i prihvatljivog standarda. Ona čuvena rečenica „to je moguće samo kod nas“ upravo govori o tome. Nažalost, mnogi kod nas veruju da tamo negde, kod solidnih Nemaca ili kod civilizovanih Francuza nema mita, korupcije, zapošljavanja polupismenih rođaka, kupovine diploma... Zato bi raskrinkavanje ideološke matrice (EU=Evropa=red, pravda i blagostanje) zahtevalo upravo insistiranje na vestima koje pokazuju da su red i pravda u tim „solidnim i civilizovanim“ zemljama velika iluzija.
Preporuke:
28
2
33 četvrtak, 12 decembar 2013 03:35
Umešač
2.
Malo ljudi kod nas zna da je predsednik Nemačke K. Vulf 2012. morao da podnese ostavku zbog sumnji da je „održavao nejasne finansijske odnose sa bogatim biznismenima“, što će reći zbog mita i korupcije u vreme kad je bio predsednik vlade Donje Saksonije. Protiv njega je aprila ove godine podignuta optužnica zbog primanja mita od 500 evra (!) od filmskog producenta Grinberga kome se obavezao u vreme kada je već bio predsednik Savezne republike Nemačke, da će za te pare podržati njegov film. Informacije o nemačkim ministrima koji plagiraju doktorske disertacije (otprilike svake godine se otkrije po jedan ministar-plagijator) prošle su u našoj javnosti nezapaženo. Bivši predsednik Francuske Širak osuđen je 2011. na dve godine zatvora uslovno, zbog otvaranja fiktivnih radnih mesta u vreme kada je bio gradonačelnik Pariza. Na taj način je proneverio iznos od 30 miliona ondašnjih franaka koliko su iznosile plate za te nepostojeće osobe koje su, razume se, otišle u džepove nekih postojećih osoba
Preporuke:
26
1
34 četvrtak, 12 decembar 2013 03:40
Umešač
3.
Saučesnik Širaka u ovom „poslu“ bio je Alen Žipe, ministar spoljnih poslova Francuske početkom 90-ih i predsednik vlade u vreme prvog Širakovog mandata. Žipe je inače odgovarao i zbog „afere stan“ - dodele sinu stana sa beneficiranom kirijom namenjenog socijalno ugroženim osobama. Finansiranje Sarkozijeve izborne kampanje libijskim novcem je stavljeno pod tepih. Ni političari iz severnjačkih zemalja nisu gadljivi na ovu vrstu materijalnih stimulansa (afera Systembolaget u Švedskoj) baš kao ni članovi evropskih kraljevskih kuća ( svadbeni poklon od nekoliko stotina miliona dolara švedskoj prestolonaslednici od jednog švedskog biznismena).

Dokazani slučajevi mita i korupcije među političarima najvišeg ranga u zemljama EU kao i među njihovim privrednicima - počev od direktora korporacija do najsitnijih službenika - kazuju „da je to moguće i kod njih“. Nažalost, naš svet ima iluzije u tom pogledu. Dok se te iluzije ne razbiju EU će privlačiti građane Srbije svojim lažnim sjajem.
Preporuke:
33
1
35 četvrtak, 12 decembar 2013 04:14
Observantes
... Proizvodnja straha, do u jedinku, računa (medijskim okidanjem, pardon, pucanjem!) na kasniju nekritičku ventilacionu formu ulice što u kombinaciji s indukovanim poslovođama psihopatama iznenada postaje ubitačno „oružje ulice“. Okidač uvek bude neka bizarna neegzistencijalna politička odluka („...Ukrajina odbila a nije odustala... ) ili paroksizam medijskih laži oko rezultata izbora („5. oktobar“) ili iračkolibijskoegipatska iskustva ili..., uvek praćena strahovitom medijskom destruktivnom poplavom. Strah koji je globalno individualizovan nepoznaje ni majku ni oca a tek sudbinu države ili planetarni kurs u svrhu ljudskog...
Preporuke:
24
1
36 četvrtak, 12 decembar 2013 04:25
Srboljub Savic
Zadatak SAD da:
1. Organizuju NATO (pored sopstvenih vojinh baza) za vojnu kontrolu-eliminisanje bitne komponente suvereniteta, nad zemljama clanicama (cela Evropa);
2. Evropsku Uniju, za privrednu (ekonomsku, finasijsku, trgovinsku,..), i politicku kontrolu;
Od pocetka, tokom (jos nezavrsenog)procesa sirenja,
SAD jacaju organizaciju direktnog suprotstavljanja-
osvajanja Rusije.
U svim zemljama, posebno slovenskih naroda, izazivaju podelu i unutrasnje sukobe(Jugoslavija, Cehoslovacka, sada Ukrajina).
Delovanje ima brojne oblike, od oruzanih formacija
(kao OVK, "teritorijalne odbrane"), preko profesionalnih (kao OTPOR), poluprofesionalnih (NVO), medija, "politickih" (posebnoneo-nacistikih, fasistickih, neo-liberalnih, kavzi demokratskih,..), "obrazovnih" (fakulteti zvucnih imena, "drustvenih nauka"),.. do direktnih likvidacija istaknutih.
"Drzavama u pokusaju" (kao S.)diktiraju i menjaju vlade, sa ciljem beskrajnog propadanja.
Sadasnja garnitura (jos) ostaje.
S. Savic
Preporuke:
24
1
37 četvrtak, 12 decembar 2013 04:43
Observantes
... Rusija danas nema šta da „danas atraktivno“ ponudi takvoj , imaginarnim strahom pomerenoj svesti: niti novi tip mobilnog telefona niti računarsku „tablet(u) varijantu“ , niti novu afirmaciju dizabiliteta (LGPT), niti novu formulu automobila koji tebe vozi a ne ti njega. Rusija nudi egzistencijalnu snagu, „onom fudbaleru“ koji može i treba da potrči a da po kvalitetu koji poseduje zna da da gol.
Preporuke:
25
1
38 četvrtak, 12 decembar 2013 05:17
IV Atlantski Rajh,godina 1941,-1
IV Rajh je,jos devedesetih i za cas posla,stigao do Srba i Rusa i tu je stao.Sve ostale drzave su na pozicijama iz 1941 god.
Dvadeset godina unistavaju Srbe,pa nista,ne damo se,a koji bi to jos narod ovoliku silu drzao na grbaci 2o i nesto godina?Nijedan,to mogu samo Srbi i Rusi.
Ukrajina je malo pravoslavna,malo vatikanska,pa luta izmedju Rusije i Zapada vec 20 god. i konacno je ustanovila da od Zapada ima stetu,a od Rusije korist.I gle cuda,Imperija uzvraca udarac,ne dopusta da drzava krene tamo gdje joj je bolje i napravise dar-mar u Kijevu i ko zna kad ce se sve to okoncati.
Kada su ovako udarili na Ukrajinu cija ekonomija je zavisna od Rusije,mozete li zamisliti sta bi uradili od Srbije koja je ekonomski zavisna od Zapada.Njemacka ima 320 firmi u Srbiji koje zaposljavaju 20 000 radnika,tako isto i Italija,Austrija,SAD,a bez kredita MMF i Sv.banke ne bi se mogle podijeliti ni budzetske plate ni penzije.
I sta bi se desilo da aktuelna vlast u Beogradu kaze da se okrece Rusiji?
Preporuke:
21
3
39 četvrtak, 12 decembar 2013 05:55
ANTA
Događaji u Ukrajini se odvijaju po planu... pre nedelju, dve sam ostavio ovde komentar koji je odbijanje Janukoviša da potpiše ugovor sa EU video ne kao pobedu Rusije nego kao novu etapu u destabilizaciji Ukrajine... I zaista tako se događa... ovde nije reč o tome da li će Janukovič preživeti do nove godine, ili do leta... prosto videćemo već mnogo puta viđeni film... a zašto... Prosto zato što naspram ideologije novog svetskog poretka ne stoji neka druga ideologija , originalna, jasno prepoznatljiva , koja nudi nešto drugo....Nadanja u Rusiju kao alternativu su potpuno nerealna, i ta nadanja ispoljavaju dobri ljudi koji nikad zapravo nisu živeli u Rusiji i nemaju stvarni uvid u procese koji se tamo ovijaju ... politički, kulturni, ekonomski...
Ili prosto rečeno niko ne bi po ciči zimi blejao na Majdanu da je Rusija ponudila bar nešto... a Rusija, kao i nama nudi da budemo zemlje preko kojih će ići Ruske cevke za zapad...a samo od toga se ne može živeti.
Preporuke:
10
35
40 četvrtak, 12 decembar 2013 05:57
IV Atlantski Rajh,godina 1941,
Da Srbija sada kaze da se okrece Rusiji,istog dana bi u cijeloj drzavi zavladao haos,digli bi se Siptari,Raska,Vojvodina,Beograd bi bio paralizovan,a plata i penzija ne bi bilo.
Dakle,totalna propast.
Jer,koliko je god za Imperiju vazna Ukrajina,jos joj je vaznije da Rusi ne dodju na Balkan.

Postujem g-dina Vukadinovica kao patriotu,ali od njega,osim kritika i pesimizma,ocekujem i predlaganje rjesenja problema,alternativno misljenje uzimajuci u obzir i ekonomsku situaciju u Srbiji,dakle,jednu kompletnu analizu stanja.

Srbija je,nakon nametnutih ratova,ek.sankcija i pljacke vec odavno u bankrotu i samo je zapadni krediti drze u zivotu,a ja bih volio da nam Rusi daju kredite,da nam Rusi otvaraju radna mjesta,ali zbog okupacije Srbije ruski kapital nije mogao doci.
Dakle,mislim da nam sada treba vise mudrosti nego hrabrosti.Mora se sacuvati cjelovitost drzave,izici iz bankrota,a to ce se postici samo mudrom politikom oslanjanja na sve cetiri strane svijeta,dok ne dodje 1945 god.
Preporuke:
8
26
41 četvrtak, 12 decembar 2013 06:01
Anta nastavak
I za kraj moj je duboki utisak da ruski politički establišment veruje da mogu da se dogovore sa zapadom... samo treba da naštancuju dovoljan broj novih klasa podmornica sa interkontinentalnim raketama... što je vizionarski koliko i francuska gradnja linije Mažino tridesetih godina prošlog veka...
Preporuke:
5
21
42 četvrtak, 12 decembar 2013 08:02
miki
U prilog ovome i izjava jednog visokog zvaničnika eu da je Ukrajina mislila da muѕe dvije krave odjednom i Moskvu i Brisel-ali da to neće moći.Ta iѕjava ima vise nego jasne reperkusije i za Srbiju
Preporuke:
14
5
43 četvrtak, 12 decembar 2013 08:41
Milan Jovanović
Globalno oslobođenje nacija može uslediti tek posle propasti anglosaksonskog političkog i lihvarsko-ekonomskog modela.Kako izgleda stvari su krenule u tom pravcu ali je nažalost malo verovatno da do toga može doći bez globalnog vojevanja.
Preporuke:
30
1
44 četvrtak, 12 decembar 2013 09:09
Vladislav
Izvanredan tekst, briljantna analiza, i na kraju ispravan zaključak.
Tzv. Evropa se, zahvaljujući brižljivom decenijskom ispiranju mozgova, u glavama miliona ljudi doživljava kao pojam uređenosti, kulture i standarda, jednostavno je stvoren brend, simbol nečega čemu ljudi teže.
I sve dok se ta lažna slika ne razbije upornim predstavljanjem pravih informacija o pustoši koju je politika približavanja EU izazvala na istoku i jugu kontinenta imaćemo ovo što danas gledamo na ulicama Kijeva, ili ovu farsu kojoj smo svedoci u Srbiji.
Preporuke:
21
2
45 četvrtak, 12 decembar 2013 09:15
siniša @ Rđosav
Vi nam ovde tumačite da je vreme za ILI-ILI. Još kažete da nemamo kljuse.

Moguće i da nemamo, ali nema ni ILI-ILI. ILI-ILI ne postoji. Postoji samo prostor između ili i ili. Nema ili bos ili hađija, ili direktor ili niko i ništa, ili Rusija ili Nemačka, ili Amerika ili Nemačka, ili Rusija ili Amerika. Malo je to komplikovanije nego ili ili.

Ja naravno nemam odgovor, a nemate ga ni vi, samo što je razlika između mene i vas, kao između Koštunice i Vučića. Koušnica ne zna šta treba da se uradi pa gleda da ne uradi ništa, da bar ne zabrlja. Sa druge strane Vučić još manje zna šta treba da uradi, ali zato dejstvuje li dejstvuje, a sve u korist naše štete, i u korist svog rejtinga. E šta će mu rejtin da mi je znati? Mislim, ako je samo rejting kod stranih gazda u pitanju, ako uz to ne ide i neki novčani plan na dušže staze.

Elem, nema ili-ili. I ako ima trebalo je o tome misliti ranije. ILI_ILI je kad te napdnu. Tada treba odgovoriti na svaki napad.

R U S I J A!
Preporuke:
33
3
46 četvrtak, 12 decembar 2013 09:55
Forever Jang
I koju, između ostalog, treba da imaju na umu ruski posmatrači kada se pitaju i čudom čude kako to da, nakon svega što smo sa te strane doživeli, srpska politička elita hrli na Zapad, u EU, pa čak i u NATO.

Dok se ne umešaju u medijsku sferu u Srbiji, Rusi nemaju pravo da se ovo pitaju. Borimo se za TV NSPM!
Preporuke:
30
1
47 četvrtak, 12 decembar 2013 10:00
Jovan
Optimista sam što se tiče oslobođenja Srbije iz vazalnog ropstva.Sve je manje prostora za politikantstvo tipa "ko nije za eu taj je protiv Srbije" ili "ko je protiv Rusije taj je protiv Srbije".Istrošen je demagoški materijal,i malo po malo,bez sumnje,kritična većina ostaje bez strane kojoj će se prikloniti (jer su se sada stran(k)e složile)ili odgovornost za lično činjenje ili ne činjenje prebacivati na"vlast"koja"radi protiv interesa naroda"abolirajući lično učešće i odgovornost.Ide vreme,siguran sam u to,kad će doći dotle da svako mora da preuzme odgovornost za sebe.Ovaj i ovakav državni sistem sam je pojeo sebe,održavaju ga u životu interesne grupe jer,složićete se,u jednom stanju društva gde svako uzima u svoje ruke pravo da brani svoj interes i opstanak jeste veoma opasno po privilegovane i policijski zaštićene strukture.U onom trenutku kad EU ne bude više imala interesa u Srbiji(a to je pretpostavljam dovršetak stvaranja države Kosovo) Republika Srbija može da se nada konačnom obračunu...
Preporuke:
16
1
48 četvrtak, 12 decembar 2013 10:01
Jovan 2
Oslobađanje od ropstva nikad nije išlo bez nužnosti sloge i samopožrtvovanja.Nužda zakon menja.Moglo je ići i drugačije ali obzirom da je gotovo sva pamet ovog naroda proterana direktno ili indirektno,da je ostrašćenost u narodu ogromna,to je idealno tlo za manipulaciju i teledirigovanje.A kako je "Imperija" majstor manipulacije u održavanju destrukcije nije teško pretpostaviti da će dok god ima prostora održavati takvo stanje.Pale su maske gotovo svim "političkim partijama",SRS(SNS) je bio deklarativno tvrdo nacionalističko jezgro sad je deklarativno tvrdo za-EU.DS je nepovratno izgubila kredibilitet a više nema stranke koja joj je deklarativna protivteža pa da se lome koplja ostrašćenih glava, iscrpli su sve izgovore a ideje nemaju šta to novo da ponude što bi bilo pogodno za demagogiju.Prosto obesmišljen je ceo pol.sistem.I većini malo po malo postaje jasno da izbora nema,ali će ovakvo stanje potrajati dok god se "vlasi ne dosete" a nužda će naterati da se Srbi u svoju pamet vrate,izvesno.
Preporuke:
15
1
49 četvrtak, 12 decembar 2013 10:25
Beli Orao
""Za minušdžije Raspućinu.

Nažalost čovek je u pravu, jer ovi naši nemaju profesiomalca koji će da dođe kod organizatora da raspusti štrajk. Znači digla bi se cela demoNkratska Srbija.
Preporuke:
4
4
50 četvrtak, 12 decembar 2013 10:49
Vukadinoviću U CENTAR!
SLOMITI MANTRU EU RAJA to je glavni zadatak u pravom izboru da li EU ili ne!

Zar Bugarska nije EU a tamo se živi bednije nego ovde! Pa treba da budemo bedni i još da izgubimo slobodu!

Da li neko uopšte ima uverenje da čak i da je moguće da će Nemci dozvoliti čisto iz psiholoških razloga i osećaja nadmoći da neko iz Istočne Evrope ima standard sličan njima?! Taj ne poznaje ništa ako tako misli!
Preporuke:
23
2
51 četvrtak, 12 decembar 2013 11:20
Drinko Končarević
@Rđosav,
Rđosave, sav od rđe, Vama pod hitno treba "antirost". Posle tretmana, ja verujem da će te promeniti način razmišljanja i razumevanja napisanog teksta.
Preporuke:
13
4
52 četvrtak, 12 decembar 2013 11:50
spiritus
@Beli orao
Albanci, Muslimani i predstavnici drugih manjina se bune iako je Srbija "na evropskom putu": taj antisrbizam je deo manjinskog šovinizma i ne zavisi od toga da li je Srbija za EU, ili za Evroaziju. Velika većina Srba je danas za zbližavanje Srbije i Rusije, čak i za pristupanje Evroaziji i ODKB. Ali, među pripadnicima tzv "elite" nema nikoga ko bi taj stav velike većine kvalitetno artikulisao. Rušenje Jugoslavije i socijalizma je samo prvi korak u uspostavi onoga čemu teži većina Srba, drugi korak je značajniji, ali i teže ostvariv, on podrazumeva potpuno nadilaženje zapadne (liberalne, građanske)demokratije: pravoslavljem, sabornošću, staleškim uređenjem, kod Rusa samodržavljem. Socijalizam i liberalna demokratija jesu suštinski suprotstavljene pravoslavnim i drugim istočnim narodima i njihovim tradicijama, ali, mi nemamo intelektualce koji će "istočni put" kvalitetno i jasno predočiti.
Preporuke:
18
4
53 četvrtak, 12 decembar 2013 11:51
Stanic Milan 3
Potaknut ovom izvrsnom analizom i prilozima kolega komentatora,ponovo uzeh enciklopediju u ruke posjetivsi se na vrlo komplikovanu etnodemografsku,socijalnu i konfesionalnu strukturu Ukrajine -uostalom na sta ukazuje gosp.Dubinjin kao dobar poznavalac rusko -ukrajinski (ne)prilika.

Angazmanom SAD i EU maske su zaista pale u sta je ukljucena"najteza artiljerija".Ostvaruje se geostrateski plan Kisindzera i Bzezinskog da se metodom "pirane" pocne grickati ruska teritorija,posle neprijateljskog okruzenja od strane agresivne NATO alijanse.Libija,Egipat i Sirija ni priblizno nisu problem za svetski mir koliko aktuelna desavanja u Ukrajini.Rusi pomno analziraju agresivni nastup NATO alijanse,ali niko se ne treba zavarati da nece adekvano odgovoriti.Ipak, za njih je Ukrajina prioritet od najvece vaznosti.
Preporuke:
21
5
54 četvrtak, 12 decembar 2013 12:05
Rđosav
Cmok Toronto:
...Ako je za utehu drago mi je da sam Srbin iz Toronta a ne iz Beograda...

- Ma jel` moguće? - pa to i jeste sva filozofija vas dezertera - emigranata - pobegulja: mnogo sam pametan što sam postao Kanađanin! E, tek će vidiš kol`ko si pametan. Dolazi staros`, usamljenos`, bolesti... - deca odletela na svoju stranu, na drugi kraj Amerike - ostajete tamo k`o panjevi, nostalgija se pojačava s godinama, besmislenost vaših emigrantskih života postaje sve očiglednija.

A povratka nema. Kredit od 300 000 dolara za drvenu kuću još neotplaćen. I svaki povratak se još uvek tumači kao neuspeh. Izlaza nema. Kvaka 22. I baš mi je milo em drago. Svi ste vi bili `protiv Miloševića`, svi ste dali svoj skromni doprinos slamanju kičme ovoj državi. I ne treba da se vraćate - loš ste materijal.
Preporuke:
28
16
55 četvrtak, 12 decembar 2013 12:27
Rđosav
ANTA:
...niko ne bi po ciči zimi blejao na Majdanu da je Rusija ponudila bar nešto...

- Ooo, da, blejao bi, kako pa ne bi blejao, jak je amerikanizam - godinama je američka `meka sila` (promidžba po hrvatski) obrađivala ove prostore. A još bi se više blejalo na Terazijama i kod Konja - celi DOS bi opet bio na okupu. Ništa ti ne brini za blejače - oni su danas većina, kako u Srbiji tako i u Ukrajini. Nego ima lek i za blejače. Kineski lek. Treba s vremena na vreme podmazati gusenice tenkova, produžava se vek trajanja...
Preporuke:
29
7
56 četvrtak, 12 decembar 2013 12:51
Rđosav
siniša:
Vi nam ovde tumačite da je vreme za ILI-ILI. Još kažete da nemamo kljuse. ... Elem, nema ili-ili...

- Baš da vidimo kakvo nam je kljuse:

- desetak starih ruskih lovaca MiG 21,
- 4 komada već zastarelih MiG 29,
- nešto tenkova i artiljerije. I ljudstvo na nivou Saveza izviđača. I ti ćeš, s tim enormnim potencijalima, da teraš politiku `u se i u svoje kljuse`, alternativno formulisanu kao `politička i vojna neutralnost`?! Pa to može Kina, velesila u svakom pogledu, ona može `u se i u svoje kljuse` - mada u globalnom sukobu možda bude primorana da kaže `dža` ili `bu`.

Šta bi vi `teli, da mi lepo sedimo kući i pečemo rakiju, ne hajući ič za Svetske Ratove i ostale Apokalipse?! E pa - to nema, gospodo, i opet se, po ko zna koji put, `pravi anketa`: za ili protiv Rusije? Ali ozbiljno, znači: ako je `za` - ima da ginemo barabar s Rusi; ako li je pa `protiv` - ima da ginemo protiv Rusi. Jeste li obavešteni da je baš takav izbor uskoro pred nama?
Preporuke:
28
5
57 četvrtak, 12 decembar 2013 13:27
@Rđosav
. "Kineski lek. Treba s vremena na vreme podmazati gusenice tenkova, produžava se vek trajanja."

Da čovek ne poveruje
Preporuke:
12
8
58 četvrtak, 12 decembar 2013 13:28
Bob
@Ioann Dubinjin

Au, kakva greška! To što bi bila "federacija" je pravoslavni ukrajinsko-ruski deo zemlje. To je naše. Onaj manji, unijatski poljsko-rimokatolički i deponijski zapadni deo, to verovatno ide u evropski "raj".

Ili ste vi hteli da veći deo Ukrajine date evropskim lopovima? Ko zna...
Preporuke:
13
1
59 četvrtak, 12 decembar 2013 13:29
David Novaković@spiritus
Sreća po srpski narod pa je u svojim redovima imao velikana kakav je bio Dositej Obradović koji ga je izveo na put prosvetiteljstva i zdravog razuma, naspram verske zaslepljenosti, dogme, te plemenskog i veroispovednog shvatanja nacije. Svetlost spoznaje se ne može ugasiti.
Preporuke:
11
20
60 četvrtak, 12 decembar 2013 13:32
Bob
Dakle, bitka se bije za pravoslavne Ukrajince, oni će odlučiti sudbinu zemlje. Unijati koji su otpali, oni su otpad i to je to. Ja ih ne bih primao natrag ni sa pokajanjem, izgubljeni su zauvek. Kao i tzv. hrvati.
Preporuke:
25
1
61 četvrtak, 12 decembar 2013 13:41
Beograđanin
Jako ste to lepo napisali, Đorđe, uživao sam u vašem članku. I slažem se, naravno.

U pitanju jeste prodaja magle. Ili đinuva od stakla, kao nekada što je DŽems Kuk kupovao cela ostvra za vrećicu sjajnih perlica. Ranije sam se čudio tome, ali više ne. Ljudi vole šljašteći sjaj više nego sivilo sigurnosti. To se moglo videti još nekada za sovjeta, sa kojim žarom su tražili farmerke. Dali bi ceo svemirski program za par farmerica po čoveku, tada. Isto se dešava i danas, i Zapad igra upravo na to, on je već razvio reklamu inoako do krajnosti (u potrošačkoj industriji) i zna kako da upakuje nešto u celofan.

To i nama prodaju: 'bolji život'. Od koga, naravno, nema ništa.
Preporuke:
17
1
62 četvrtak, 12 decembar 2013 13:42
Rđosav
demokrata iz prikrajka:
Da čovek ne poveruje

- Šta, nisi shvatio da ta Kineska mast za podmazivanje gusenica tenkova produžava ne samo vek trajanja tenkova, nego i države čiji su tenkovi?
Preporuke:
15
8
63 četvrtak, 12 decembar 2013 14:01
Poštovani
Ukraince "evropejce" čine tri osnovne grupe:

1. Poljsko-litvanski katolički korpus i lobi. Njih niko ne može odvratiti od EU.
2. Materijalističko-grebatorski korpus koji nema duhovnu stranu i spreman je i đavolu da se proda za dolare. Njih Rusija može vrbovati istim metodama kao i zapad.
3. Rusofobi koji se pozivaju na "Golodomor" i "Staljinove zločine". Njima se mogu zapušiti usta istinom. Rusija je stvorila modernu Ukrajinu, Ukrajince i ukrajinski jezik. EAU je garant očuvanja te posebnosti. Ukrainski jezik će biti zvanični službeni jezik EAU. Da ne govorimo o folkloru i tradiciji. EAU će usvajati sva napredna naučno- tehnološka dostignuća zapada kao i savremenu organizaciju države i društva. EAU će na bazi interesa sarađivati sa celim svetom i biti sposobna da zaštiti te interese. Posebno Ukrajinu.Uprotivnom Ukrajini preti nacionalistički raspad države.
Preporuke:
12
1
64 četvrtak, 12 decembar 2013 14:08
siniša @ Rđoslav br.1.
Nisam verovao da ću se složiti sa jednim sledbenikom SNS-a, ali slažem se u potpunosti. Ministarstvo odbrane i Vojska Srbije i po naoružanju i po ljudstvu i po vojnim zakonima i po svemu drugom je još gora nego što vi navodite. A kakva će biti armija ćčiji je ministar Vučić, a bio Šutanovac. Da niste preterali kad ste rekli lovačko društvo. Nekada je lovačko društvo "Četnik" iz Drvara bilo jače od sadašnje armije Srbije.

Razbijanje NATO pakta je u toku i bez Srbije. Ali, ako bi se drznuli ima ko bi ih bubnuo, ne brinite.

Vaše geostrateške procene o skorom vojnom sukobu Rusije i NATO pakta nisu utemeljene. Zaista postoji inercija, po kojoj NATO hrli na Istok, ali postoje i kontra inercija u kojoj su Rusi i Ameri, da ne kažem Putin i Obama bliži od Obame i Merkelove. U samom NATO paktu ima puno pukotina i međusobnih skrivenih igara tako da se može desiti da Srbija krene u Szsret Americi, ali da zarati sa tom istom Amerikom boreći se na strani Neačke i obrnuto.
Preporuke:
6
1
65 četvrtak, 12 decembar 2013 14:13
Nimbus
...iza nasmešenog lica i „meke“ evro-moći kriju stare ambicije i stari resentimani. I pri tome ne mislim samo na Nemačku, na koju, s razlogom, najpre pomislimo kada se pomene istorijski revizionizam i istorijski kompleksi. Pored Berlina tu su i Poljska..., Rumunija, Mađarska, Hrvatska (koja će – zar iko tu može imati trunku sumnje? – biti posebno zainteresovana za našu „evropsku budućnost“).

Prednost nas "anderaund analitičara" je što ne moramo da se bakćemo sa eufemizmima. Napisah nedavno isto ovo, samo konkretno ("Ružičasta svastika i crbna žaba"). Nacizam je nacizam i kraj. Nacizma je u Evropi uvek bilo nemerljivo više nego antifašizma. Jest i budet!
Inače, sa većinom se ne slažem:
- Da u Jevropi ne vlada korupcija, zaboravite. Samo tamo je aristokratska (kako i priliči nadčoveku) a ne demokratska.
- Rusija je unapred osuđena da izgubi svaki ozbiljniji vojni sukob. Država gde vlada "bela kuga" gubi ratove.
- Ne treba nam mudrost. Nekad je srce pametnije.
ITD.
Preporuke:
5
12
66 četvrtak, 12 decembar 2013 14:20
siniša @ Rđoslav br.2.
Vi ste, odnosno vaše mišljenje je žrtva nekih stereotipa.
1. stereotip br.1 da Rusija ima spoljnu politiku Sovjetskog Saveza, greška, nema
2. da će se međunarodni odnosi rešavati prema obrascima iz perioda tzv. "hladnog rata" neće
3. da Srbija može da bude trojanski konj Amerike u Rusiji i Rusije u Americi, ili bilo koga bilo gde, Nemačke u Rusiji, ili Turske, a Rusije tamo. To su seljačke primitivne kombineacije nekih nepismenih politikanata koji su igrom slučaja dospeli na visoka igrom šale slučaja dospeli na visoke funkcije. Nisu im prijatelji koji su ih tamo instalirali.

Dobar vam stojim da su strateški interesi SAD i Rusije toliko duboku, da nema šanse da se naruše ni zbog Ukrajine, a još manje Srbije, bez obzira šta se tu dogodi. A ni bez obzira na to. ILI ILI koje vi namećete može da se odnosi samo na to da li Srbija uz Nemačku ili uz Ameriku.

Rusija ne računa na Srbiju kao na ratnog saveznika toliko niko nije slep.

Ali milioni ruskih vojnika jesu tu.
Preporuke:
7
5
67 četvrtak, 12 decembar 2013 14:26
Poštovalc NSPM
Da bez filozofije, filozofske misli ideologije nema borbe protiv zlih sila odnosno za našu državu i njen opstanak a samim tim i naš opstanak. Svaki časni itelektualac nema dilemu ali mnogi su pobegli pred agresivnim i bezkrupuloznim rustikalcima a ovo malo što je ostalo je skrajnuto i nema nikakav uticaj na stanje u državi. Čak da se bore iz ilegale glas bi im bio jači i moćniji ovako jedina zublja je ova vaša filozofska misao iz koje se mora roditi nada i ljudi snage za srpsko uskrsnuće. Živela Srbija.
Preporuke:
12
0
68 četvrtak, 12 decembar 2013 14:56
thinking maize@ Nimbus
Poštovani g-dine, napisaste "glede" OTPORA Imperiji sledeću tačku: "- Rusija je unapred osuđena da izgubi svaki ozbiljniji vojni sukob. Država gde vlada "bela kuga" gubi ratove.", pa da Vas u tom smislu pitam A KOLIKI je "natalitet" na Zapadu!? Sem Francuske gde je PODNOŠLjIVO NEGATIVAN (1,8 dece po ženi ZAHVALjUJUĆI Arapkinjama!) i Amerike (zahvaljujući MASOVNOJ IMIGRACIJI i NATALITETU "obojenih"-crnaca i latinosa), SVE OSTALE ZEMLjE Zapada imaju NIŽI NATALITET čak i od OVAKVE Rusije, uključujući i njene muslimane, koji nisu malobrojni u zapadnim zemljama, štaviše! Kad se razmatra pitanje Imperijalne "pešadije", što Al-kaida i ini muslimanski fanatici jesu, ne zaboravite da je ista doživela TEŠKE GUBITKE u Srbiji i Libiji i to takve, da je Imperija bila PRIMORANA da šalje SPECIJALCE iz MATIČNIH DRŽAVA! Ako meni ne verujete, pitajte pukovnika Jevtovića!? Možda Vam se ne sviđa njegov "slobizam", ali čovek je SIGURNO VEOMA upućen u ova dešavanja!? A OBAŠKA Kina i Indija, koje baš i nisu za Zapad!?
Preporuke:
19
6
69 četvrtak, 12 decembar 2013 15:06
Ivan Aleksić
@Nimbus

Nekim ljudima, poput Vas, je jako teško objasniti da se pad Berlinskog zida desio pre više od 20 godina, a ne pre 2 godine.

Inače, za Vašu inoformaciju, natalitet u Rusiji zadnjih 10 godina nije bio negativan, već na nuli, a ove godine je postao pozitivan, prvi put od 1991. To je i Putin spomenuo u svom govoru danas.

E sad se lepo, izjedite od muke.
Preporuke:
29
1
70 četvrtak, 12 decembar 2013 15:55
Rđosav
siniša:
...da Rusija ima spoljnu politiku Sovjetskog Saveza, greška, nema ...

... greška - imaće je, upravo je uspostavlja. Vladimir Vladimirovič danas:
http://www.pravda.ru/news/politics/12-12-2013/1185357-am_int-0/
I još: Niko ne treba da ima iluzije da je vojno jači od nas, link: http://www.politika.rs/rubrike/Svet/Putin-Niko-ne-treba-da-ima-iluzije-da-je-vojno-jaci-od-nas.sr.html
3. da Srbija može da bude trojanski konj...

To veruje onaj što zagovara `političku i vojnu neutralnost` - a ne ja. Ja - naoborot! - tvrdim da je vreme kurvinske politike `između Istoka i Zapada` - prošlo.
...strateški interesi SAD i Rusije toliko duboku, da nema šanse da se naruše ...

- da, toliko su duboki da Amerika bezobzirno instalira `antiraketni štit`, ali Putin zna čemu to služi: On je naglasio da je „protivraketni štit samo po nazivu odbrambeni sistem” a da je u praksi to „suštinski deo strateškog napadačkog potencijala”.
Preporuke:
18
5
71 četvrtak, 12 decembar 2013 16:02
Petar
g. Vukadinoviću, i na sajtu Politike sam ostavio komentar na vaš članak koji ću ovde proširiti.
1. Prva bitna razlika između Srbije i Ukrajine je što EU ne traži od Ukrajine da se odrekne 15% svoje teritorije
2. Druga bitna razlika je što je Ukrajina podeljena ne po ideološkim, već po verskim i etničkim osnovama. Sa jedne strane su katolici i unijati koji fanatično mrze Rusiju, sa druge četvrtina stanovništva koji su Rusi.
3. Posledica svega navedenog je da demonstracije pro EU, u kojima učestvuje otprilike 0% stanovništva istočnog i primorskog, dakle proruskog dela Ukrajine, u stvarnosti predstavljaju samo antiruske demonstracije onih Ukrajinaca koji svoj nacionalni identitet zasnivaju na mržnji prema Rusiji.
4. U Srbiji bi ovakve pro EU demonstracije bile nemoguće, tj skupilo bi se najviše 10.000 ljudi sa pištaljkama koji bi se razišli za par sati.
5. Evrofanatičnost SNS,DS,SPS nije posledica nekakvog straha od naroda kome bi bio "oduzet" san o EU već obična i čista izdaja.
Preporuke:
17
0
72 četvrtak, 12 decembar 2013 16:10
Ivica Dačić
Oprosti mi, Katrin
mozda nisam bio fin
mada si mi bila draga
oprosti mi, Katrin
sve je sada samo dim
nasoj ljubavi ni traga
Preporuke:
13
1
73 četvrtak, 12 decembar 2013 17:35
siniša @ Rđoslav
Sovjetski Savez je bio zemlja ili imperija radničke klase sveta. Imala je za zadatak da štiti interes onoga što je rukovodstvo SSSR-a smatralo interesom radničke klase Poljske, Vijetnama, Kube, Jugoslavije, itd. I politički i vojno i ekonomski. Na primer ekonomski tako što su finansirali Poljsku dajući joj po osnovu radničke solidarnosti recimo naftu, skoro pa džaba u svemu tome je ruski narod bio sredstvo.
Lepo je to radnička solidarnost, ali oni su time finansirali i takve nacionalizme i rusofobuiju kakva je Poljska ili Litvanija.

Rusija danas štiti interese ruskog naroda pre svega, a sa Poljskom i ostalim može da trguje na tržišnim osnovama ponude i potražnje. To je suštinska razlika.

Dakle, ako Rusi postave negde neke rakete ili krenu u ofanzivu to sigurno neće biti zbog solidarnosti sa radnicima Poljske koji ih mrze, ili Litvanije, nego u interesu zaštite interes ruskog naroda.

Znači neće poturati Ruse da oni za "radnike" sveta jurišaju na vetrenjače.
Preporuke:
12
8
74 četvrtak, 12 decembar 2013 18:14
Rđosav
siniša:
Sovjetski Savez je bio zemlja ili imperija radničke klase sveta...

- Ma nemaš pojma. Ideologije se menjaju - centri moći ostaju. Moskva je jedan od centara moći (meni najvažniji) - i sasvim mi je svejedno da li propagira `pravoslavlje`, `komunizam` ili `pravdu i slobodu`. Važno da je Moskva, a ne Berlin, London ili Vašington. Ali vi, ideološki opterećeni, i dalje trabunjate o gresima `boljševizma`, `staljinizma` ili ne znam čega. Koga bre briga?! - istorija ide dalje, a istorija Evrope je - u najkraćem - kako pokoriti Rusiju. Pa Zapad proizvede Napoleona, pa Hitlera, pa... - pa ga pošalje na Moskvu. To je priča. Sve ostalo su dečje fantazije.
Preporuke:
14
6
75 četvrtak, 12 decembar 2013 18:19
Nimbus
Pa, čuo sam ovih dana, nešto se priča da nema više Berlinskog zida...Što se shvatanja tiče, biće ipak da je obrnuto. Ja zaista ne mogu da razumem rašireno uverenje da na zapadu mal` ne nema korupcije. A ovo nisam pisao ja već General Ivašov:("Bezbednost Rusije je ugrožena", NSPM):
"Po broju stanovnika, već nismo veliki, prešla nas je Indonezija, stiže nas Japan, čak i Vijetnam; po kvalitetu ljudskog potencijala (kriterijumi UN), tokom ,,mrsnih” godina, mi smo se skotrljali na 73. mesto. Udeo Rusije u svetskom BDP-u 2015. godine činiće manje od 3% (Kina – 18%), i to već nije svetska sila.

Možda niste čuli za "Sibirjance"? Ima i to, nešto kao severni Montenegrini i sl. Rade NVO punom parom.
Rusija je okružena državama koje broje 2,5 milijarde stanovnika, kojima Rusi (140 miliona) nisu baš gotivni, al Srbir jeste.
No, ja sam uz to hteo reći i da je evropski nacizam danas u novom naletu još pojačan sa NATO (SAD). U takvim okolnostima, pamet nam nije od velike pomoći.
Preporuke:
4
4
76 četvrtak, 12 decembar 2013 18:25
Jasna*@Zoran
Nije uopste stvar u tome sto je Zapad ostao bez vodje ,vec u tome sto je kapitalizam u dubokoj krizi i sve vise pokazuje svoju trulez i nakazno lice,a zapadne vodje nemaju ideje kako to da sakriju.
Preporuke:
6
4
77 četvrtak, 12 decembar 2013 18:58
Samuilo prostačina Thinking Maizeu
"odvija se na SUBRACIONALNIM i ALTERACIONALNIM NIVOIMA PODSVESTI, SVESTI i ALTER-SVESTI, kako pojedinaca, tako i društvenih grupa, privilegovanih i neprivilegovanih slojeva stanovništva te TREĆE-EVROPSKE Evrope (čita se: istočna i jugoistočna Evropa)!? S tim u vezi valja zasnivati i KONTRA-POTEZE, ali i od kontrapoteza praviti NIZOVE kontrapoteza, ergo STRATEGIJU ALTER-EVROPEJSTVA!? Ali to se NE MOŽE POSTIĆI razmatranjem SAMO RACIONALNIH SREDSTAVA, niti pozivanjem na RAZUM LjUDI, prosto zato što se EU-ropsko USLOVLjAVANjE odvija i na ALTERACIONALNIM NIVOIMA!?"
Ne čini li vam se, dragi i obavešteni kolega, da ste malo težu topuzinu reči, iz govora ljudi koji izigravaju učenost( a vi niste takvi) ovoga puta ovde ispucali.Teško je rastolmačiti sve to a još manje učiniti suvislim u našoj svakodnevnoj pameti.Ili ste i Vi rešili da nas malo spustite u podrum, gde treba da vam se divimo.Nisam siguran da vam je to bila namera.Ili je i komentar malo na tu stranu zarazan
Preporuke:
14
1
78 četvrtak, 12 decembar 2013 19:05
Stanić Milan
Kao i uvek - vidim da je objekt napada moj drug Rđosav i to od kolega učesnika koji nisu baš" kod kuće"kad su u pitanju istorijski događaji.Ono što je tačno- Rusija se zaista nalazi u delikatnom položaju,svi znamo zašto.Zato, jer se u njenim prostranstvima nalazi 2/5 svetskog bogastva u bazičnim sirovinama.Otuda su sve moguće aspiracije svetskog banditizma na rusku teritoriju - svi osvajači u prošlosti slomiše zube.Kad je u pitanju odnos Ukrajina - Rusija,to moramo gledati u optici spojenih sudova.Od Petra Verlikog ni jedna zemlja na planeti nije imala konzistentniju vanjsku politiku.Ostavite se Siniša ideološke ostrašćenosti sa kojom i Vi niste na "ti".Učite.Gosp. Nimbus i te kako je pamet potrebna,naročito malim.U Srbiji je krivo raspoređena.Hristos izbjegavši(prvi put)u pustinju reče svojim učenicima:"Budite lukavi kao zmije i bezazleni kao golubovi."To je filozofija malog naroda,a ne Vučkova patetika.
Preporuke:
9
5
79 četvrtak, 12 decembar 2013 19:50
Peter RV
@ Dragan
Ova klika je 'ukapirala' sto je u njen licni 'evro-cinovnicki' interes. Njihov jedini problem je kako 'zedne Srbe prevesti preko vode'.
Dali neko jos uvijek gaji iluziju o nekom njihovom patriotizmu?
Preporuke:
8
1
80 četvrtak, 12 decembar 2013 20:27
Bojan Todorović
Nema Đorđe uporišta u realnosti.Ko god prođe Evropom od Španije do Švedske videće jad i bedu, „čemer, smrt i jad“ što reče polupesnik. Sleputaju i tumaraju švajcarskim, austrijskim, holandskim selima skitnice, gubavci i pijanci. Bezakonje, beda i propast na svakom koraku. Tajkuni i oligarsi opljačkali narod i državu, uživaju u vilama i zgrću bogatstva ( četrdeset milijardi rekoše da je Voljeni vođa priištedeo ?) Dok u Ruskim selima procvat i blagostanje. Država i Voljeni brinu o narodu ( otud naborano čelo ) a bratske narode vole više nego sebe. Dele bratski zadnji zalogaj, ako treba, pomažu u nevolji, snabdevaju ih energentima, i najvažnije – štite od dušmana koji se drznu da ih dirnu. Koliko su samo zaštite imali svi od Istočne Nemačke do Bugarske tokom prošlog veka – teško je opisati. Zato valjda jadni hrle u bratski zagrljaj i sada. Nas su toliko zaštitili 99 i toliko nas pomogli preuzevši NIS da im to nikada nećemo zaboraviti.....
Preporuke:
4
14
81 četvrtak, 12 decembar 2013 20:37
Pol Korektan
Vučić kaže uvek sve kako treba, na strani je ' malog čoveka', nema mu zamerke. Međutim, vremenom se pokazuje da je to što nam on nudi simulakrum, šizofrena podeljenost na *znanje* o onome šta valja reći i uraditi na jednoj strani koja je vidljiva i delovanje drugog; amoralnog, patološki ambicioznog i sticanjem moći korumpiranog Vučića. Dakle to je činjenje zla u formi laži, a iz tih laži proizilaze štetna dela za javnost i državu koji od njega zavise u velikoj meri, jer ovde, u Srbiji, ''ne stanuje demokratija''. 'Zapad' će posle ovog političara naći , novi, bolji model koji će laži uvesti u superpozicijsku brzinu uništavanja svega srpskog a ta ''veština'' je već u opticaju kod tamošnjih dobro kotiranih kadrova. Dok u Nemačkoj pada cena radnog sata na fizičkim poslovima zahvaljujući najezdi EU Rumuna, Bugara itd. Srbija služe kao cirkuska šatra u igri koja joj se nameće već pola veka. Ne znamo šta će se desiti sa Ukrajinom, ali Srbiji će se i posle Vučića desiti Vučić. To je izvesno!
Preporuke:
9
2
82 četvrtak, 12 decembar 2013 21:39
za pripajanje Srbije Rusiji ili Kini
prvoligaski derbi na svetskom nivou je nadjacavanje SAD i Kine, ovo nadmetanje Rusije i Nemacke(EU u zivotu jos jedino odrzava nemacka privreda, koja stagnira i pitanje je jos koliko moze da izdrzi jevtinu proizvodnju sa istoka) je lokalno-evropskog i drugoligaskog karaktera. Kao sto je pitanje vremena kada ce u ovom prvom derbiju pobedu da odnese Kina, zato sto je mnogo brojnija, isto tako brojcano i teritorijalno mnogo manja Nemacka ne moze na megdan Rusiji. Zato je potrebno samo strpljenje! Drugo, ako Englezi 2017-e napuste EU, vrlo je verovatno da ce isti referendum morati da se odrzi i u dr. EU clanicama, a svi znamo kako ova EU ideja stoji u mnogim zapadnim zemljama, sve se rusi kao kula od karata. Trece, Putinu zameram sto se ne umesa u status i prava 10-15 miliona Rusa u Ukrajini, ukljucujuci u krajnjoj instanci i pravo na samoopredeljenje, da li bi i tada bilo ovakvih protesta?!!
Preporuke:
14
0
83 četvrtak, 12 decembar 2013 22:03
Od tebe ocekuju spas ?????
@Bojan Todorović
Ne, ne izgledaju holandska sela tako (mada, ocigledno je da u spanskim nisi skoro bio), ali me zanima kakve to veze ima sa nasim selom. Nase selo ce izgledati bas kako ga ti opisa da bi njihovo nastavilo po starom. Nema kod njih promene-menjaju se samo sela: juce su jahali neko iz Indije,Alzira ili Cilea, a danas plus ovo iz Srbije. Ako mislis da im je cilj da podignu tvoje selo-prosetaj do nekog Bugarskog, Rumunskog, Madjarskog sela pa vidi sam....
četrdeset milijardi ...od Istočne Nemačke do Bugarske...Nas su toliko zaštitili 99
AUUU Radosave.. E pa tako mi i treba kad ne citam komentare do kraja: tek sam sad shvatio da si u rezimu pokvarene ploce. Izgubih vreme na tebe, a vreme je novac...
Preporuke:
9
0
84 četvrtak, 12 decembar 2013 22:37
siniša @ Rđoslav
Biti za Rusiju i biti za SNS, stranku Aleksandra Vučića i Zorane Mihajlović. To je nespojivo Rđoslave.

Pokušaj nešto drugo. Ta tvoja taktika oštro i na prvu polako ali sigurno prelazi u taktiku oštro i bez veze.

Rusi hoće primiti, kao i engleska kraljica svakog predsednika vlade ili predsednika države koji im se najavi. I Marović je bio kao predsednik primljen kod engleske kraljice. Zatim se protokolarno slikaju i onda objave sliku u novinama. To je moguće i sa SNS kad su izbori, ali nije moguće da neko ko vodi antislovensku politiku se predstavlja kao tumač vojne politike Rusije.

Nemojte vi iz SNS da ostatku Srbije nastupate kao rusofili i tumači ruske politike. To jednostavno niste. Govorite u svoje ime i o sebi. Manite se i srpskog naroda i Rusije. Zaboravite vi nas, i nas Srbe i nas ruske vojnike, vi iz SNS-a. Nismo zajedno.
Preporuke:
10
3
85 četvrtak, 12 decembar 2013 22:58
siniša @ Bojan Todorović
Otkud vi?

Ranije ste pričali da vasje razočarao Milošević kad je balvanima nasrnuo na mladu hrvatsku demokratiju po ličkim selima, a sada su vas i Rusi razočarali što ne daju bratskim narodima, nešto džaba, ili "đabe". Prošla su ta vremena, nema "đabe" ni od Rusa. A bratski narodi mogu da idu kod Nemaca, oni će im dati šta hoće, pare, demokratiju, slobodu, pravo na slobodno školovanje i zdravstvenu zaštitu i tako dalje. Možda i neće, ali ne mogu ja da se sekiram zbog toga. Zar danas Car nije rekao da su svi slobodni da ČINE SA SOBOM ŠTA HOĆE.

Kao bivši policajac imate mogućnost da uđete u bilo srpsku bilo nemačku banku pa zagrbite koliko koliko vam treba. Oni će vam to dozvoliti, a Rusi sigurno neće, ako su normalni.

Što se NIS-a tiče, Rusi mogu i da ga prodaju, pa da se pojavi neki drugi vlasnik koji će bitri vama i Čanku po volji. A što ga ne bi vi otkupili po istoj ceni? Platite Rusima 400 miliona i vaš je. Pitajte ih ako ne verujete.
Preporuke:
9
0
86 četvrtak, 12 decembar 2013 23:33
car Dušan
čimbenici
Predlažem izbacivanje hrvaština iz srpskog jezika.
Preporuke:
15
0
87 petak, 13 decembar 2013 00:10
seljak bezemljaš
Taj ideološki magnetizam i ta simbolička aura, obilno potpomognuti donacijama Evropske komisije lokalnom nevladinom sektoru, ali, takođe, i sivilom post-sovjetskih društava, i dalje deluju, zračeći po evropskoj periferiji poput svetlosti davno ugašenih zvezda, bez obzira na to što već poodavno nema gotovo nikakvu supstancu i uporište u realnosti Evropske unije i njenih članica. I zato bez temeljnog raskrinkavanja i demaskiranja ove ideološke matrice (EU=Evropa=red, pravda i blagostanje) koja deluje već na nivou jezika i (pod)svesti, bez obzira na pokoju dobijenu rundu, neće biti pravog i trajnog oslobođenja.

Ne može se bolje definisati pravac političkog delovanja. Političkog, zato što većina onih koji su za EU nema racionalne razloge.
Preporuke:
7
0
88 petak, 13 decembar 2013 00:14
seljak bezemljaš
@Rđosav
Ovo nije tvoj način razmišljanja.
Ovaj što ti piše komentare neka nastavi.
Preporuke:
10
1
89 petak, 13 decembar 2013 01:34
Rđosav
siniša:
Nemojte vi iz SNS da ostatku Srbije nastupate kao rusofili i tumači ruske politike...

- siniša? - jel` tebi malo teže ulazi u glavu, ili si nešto propustio? Rekao sam ovde-na da sam ja nestranačka ličnost. A sve što sam ovde-na rekao - apsolutna je istina. U stvari - lažem, eto za cipele sam rekao: 44. Tačno, ali - leti, zimi - kao svaki seljak - nosim vunene čarape, te i zimske cipele 45. To je kompletna istina.

A što se lažne rusofilije tiče - primedbu slobodno uputite DSS-u, pošto njima, originalnim anglofilima (kao što im beše i idejni predak Slobodan Jovanović, koji je inače bio ratni zločinac, čitao spiskove za `Z` preko Radio-Londona) rusofilija stoji k`o piletu grudi.
Preporuke:
11
9
90 petak, 13 decembar 2013 02:15
Jovan
Apelujem na sve nas,komentatore,da se uzdržimo od raspre i svađe,svako ima pravo da misli kako hoće ali niko nema pravo da drugog ubeđuje ili lepi epitete koji uzburkavaju strasti,to može samo da koristi onima što vladaju putem razdora.Uostalom,u toku je Božićni Post koji pretežnije podrazumeva uzdržavanje od teških reči,osuđivanja,svađanja i ubeđivanja.Ako neko ima neku ideju neka je iznese ideje su uvek dobre a ako nema bolje da ne kaže ništa nego da svoju dušu greši osuđujući drugačije mišljenje.Da li je neko stekao duševni mir kad je istresao iz sebe jed,gnev,jarost?Ne bih rekao,naprotiv samo produbljuje ozlojeđenost sopstvene nemoći.Stvarnu vlast ima svako onaj ko ne dopušta sebi da ga nadvladaju te niske strasti i porivi, a nesumnjivo svi ih imamo.Za ljubav Božju Majke Svete i Svetog Save uzdržavajmo se od ognja gneva jer što ga više hranimo svađom i raspravom to je sve veći.Na kraju čovek postane njegov rob i ne može da se otrgne,više nije svoj nego je oruđe ostrašćenosti.Hvala Vam na pažnji
Preporuke:
6
1
91 petak, 13 decembar 2013 08:45
spiritus
Jovan
Sv. Filaret Moskovski je govorio: "Lične neprijatelje voli, neprijatelje roda - preziri, neprijatelje Otačastva - satiri". Bilo bi dobro da Vaš poziv na pomirenje, božićno praštanje i post uputite onima koji u Boga ne veruju i koji ne poste, onima koji nas ceo vek satiru u izgradnji novog čoveka, novog društva, nove Evrope, novih univerzalnih vrednosti, prava čoveka, radnika, seljaka, homoseksualnih i drugih manjina... Nije novina što svet tradicionalnih vrednosti trpi udarce i biva izložen stradanju i poruzi, novina je što je taj svet počeo da uzvraća. Neću, Jovane, sa svakim da budem Srbin: nikome ne praštam, a oproštaj ne tražim.
Preporuke:
8
1
92 petak, 13 decembar 2013 10:48
siniša @ Rđoslav
Što se tiče vunenih čarapa sigurno bi vas moja baka pohvalila i rekla dobar dečko, a meni bi nabila na nos što ne nosim kao vi debele čarape nego se i zimi, kada vreme nije modiram. Iako se ja ni tada ni sada nisam modirao, ali nisam voleo ni da se utopljavam previše. I leti i zimi sam jurcao za loptom i voleo sam da sam lakše obučen.To za čarape je u redu, međutim oko politike nije u redu.

Ni ja nisam član DSS-a, niti ikoga poznajem iz DSS-a, ali DSS ne vodi politiku ove zemlje, nego SNS, a oni jesu primitivni politikanti koji prave veliku štetu.

Prosjačkom logikom, prosjačenje na sve četiri strane sveta. Uzgred, otkud pravo PPV da uzima novac od šeika, da li je vas baka vaspitavala da uzmete novac od svakoga ko vam ponudi ili da NIPOŠTO NE UZIMATE NOVAC NI OD KOGA, OSIM OD RODITELjA. Dakle, slabo vaspitani politikanti prosjačkom logikom traže novac od svakoga i Rusa i Arapa i Nemaca, pri tome im se zaklinju lažno na vernost i ljubav.

To je nedopustivo i štetno.
Preporuke:
7
2
93 petak, 13 decembar 2013 10:55
spiritus
David Novaković
Ipak ste Vi, g. Novakoviću, zapadnjak. Na tog istog Dositeja pozvao bi se i Vojislav K, Boris T, Ivica D, Mario K, Aleksandar V, Todo K, predstavnici LGBT, itd. Vaša lažna, zapadnjačka škola, decenijama govori kako je baš Dositej jedini prosvetitelj koga smo imali. A nije. On je samo izdanak sekularnog prosvetiteljstva, izniklog u Haleu. Daću Vam jedno drugo ime, o kom nadahunto piše dr V. Vukašinović u "Srpskoj baroknoj teologiji". To je Dionisije Novaković, predstavnik prosvetiteljstva, ali one grane koja je oslonjena na tradiciju, predanje i Rusiju. Jedini je Srbin koji je odslušao sve godine Kijevske duhovne akademije, u vreme kad Kijev nije bio Patkovgrad. Sa njim počinje visoko školstvo u Srba, ne sa Dositejem. Srbi se danas, kao i tada, prepoznaju po tome što su za Rusiju: nisu neutralni, a nisu ni za Dositeja i zapadnjački weltschauung. A vi - racionalisti, demokrate, komunisti, naučnici, modernisti - skrivate istinu, jer ste na suprotnoj strani.
Preporuke:
9
1
94 petak, 13 decembar 2013 11:33
brm
"uprkos katastrofalnim rezultatima u gotovo svim oblastima."
katastrofalnim u poređenju sa čijom vladavinom?
Milorševića?
Đinđića?
Koštunice?
Tadića
Preporuke:
1
4
95 petak, 13 decembar 2013 11:47
brm
Nimbus dobio akutni napad racionalnosti.. pozdravljam
Preporuke:
0
4
96 petak, 13 decembar 2013 12:07
Rđosav
špiritus:
... Dionisije Novaković, predstavnik prosvetiteljstva, ali one grane koja je oslonjena na tradiciju, predanje ...

- Gluposti. Ne može se biti `prosvetitelj` sa polazišta verske zatucanosti. Šta je taj propagirao, hrišćansku dogmu? Po hrišćanskoj dogmi `Bog` je stvorio svet za 7 dana, pre nekih 7 500 godina. Neko veruje u to? Znači: taj je bio zaglupljivač, nikako prosvetitelj.

Dakle: prosvetitelj se može biti samo sa sekularne tačke gledišta. Što je Dositej i bio, kad se oslobodio dogme (u ranoj mladosti je bio pravi verski fanatik, dečje - naivno.) A ova trenutna ludost - 12 godina veronauke (?!) u državnom školstvu - i sveopšta klerikalizacija države (paraklis u Generalštabu? - pop na čelu RRA? - kakve budalaštine. To srpski kompleksaši - dojučerašnji samoupravljači - peru biografije?)

Sem demonstrativne kvazireligioznosti za velike praznike, kad televizija snima i državni vrh prisustvuje - pravog verovanja odavno nema. Još od vakta Arčibalda Rajsa...
Preporuke:
11
4
97 petak, 13 decembar 2013 12:14
Vlajko
Povodom ovog teksta dobih inspiraciju da napišem nešto. Naime svi ovi političari od 2000. godine pa i danas na kroz ulazak u EU obećavaju red i rad za platu naravno, i nove dobre napredne evropske zakone.
Postavlja se pitanje zašto ja u to još nisam poverovao. Pa stvar je jasna:
Kako da Vam verujem gospodo ka će to biti tako kad Vi već sad vršite vlast i imate sva prava i mogućnosti da u zemlji uvedete napredne, efikasne zakone. Već imate vlast i po tim naprednim zakonima niko ne može da Vas spreči da ih sprovodite. I imate vlast da obezbedite platu za one koji rade. Aj ako baš ne možete svima da obezbedite rad?
zašto nam to obećavate samo kroz put u EU. Jer je Vama gospodo cilj da nam nametnete fikciju neophodnosti evropskog puta. Jer Vi gospodo nas ucenjujete ako Vam ne dozvolimo da nas vodite u EU ništa od reda, rada i plata, gde ako ne sve ovo ono skoro sve možete već sad bez Evrope da nam obezbedite. Znači bez EU Vi nećete raditi svoj posao!
Preporuke:
3
0
98 petak, 13 decembar 2013 12:43
spiritus
Rđosav
Može, naravno. I Lucifer je prosvetitelj, njegovo ime znači: onaj koji nosi svetlo, osvetljava, prosvećuje. Po tebi ispadoše pozitivci Todo Kurtović i Dušan Dragosavac, a kralj Milutin verski zatucan? Tito pozitivan, a car Dušan negativan? Sovjetski Savez koji je trajao par decenija i srušio se sam od sebe i vlastite gluposti je pozitivan, a Vizantija koja je trajala milenijum - negativna i verski zatucana? Pa, gde bi pre živeo: u Iranu, ili u Engleskoj? A, protivniku EU?
Preporuke:
9
4
99 petak, 13 decembar 2013 13:06
A.Bajić
Pitanja kojim se Vukadinović bavi u tekstu su izuzetno zanimljiva. I meni se često motaju po glavi. Ali stvarnost je tako kontradiktorna.
Sa jedne strane, budućnost evropske Srbije nije toliko crna - do 2050. ona bi trebala postati zemlja sa 4-5 miliona stanovnika (0,75% stanovništva EU) sa skromnom industrijskom i tehnološkom bazom. Prosječna plata bi bila od 800-1000€, taman tolika da se ljudima ne isplati ići u Minhen da bi bili vodoinstalateri. Veći deo ovog iznosa bi proisticao iz raspoloživih prirodnih resursa i ne bi se mogao više povećavati (osim daljim smanjivanjem stanovništva). Velik deo Srbije bi bio slabo naseljen - imali bi puno šume i čiste prirode.
Ne, to sigurno nije katastrofalan scenario. Ali to je mnogo, mnogo lošije od onoga što zaista možemo.
Nelogično je što srpsko društvo sa tolikom radošću teži ovome. Prvenstveno mislim na deo društva koji ima sredstva, tj. elitu i srednja klasu. Međutim, upravo su oni najdestruktivniji deo društva potpuno ogrezao u samozavaravanje.
Preporuke:
7
1
100 petak, 13 decembar 2013 13:36
Bojan Todorović
@siniša

Naravno da bih za 400 miliona ( da ih imam ) vrlo rado kupio ruski udeo u NIS. Ne ja, nego svako normalan, ali to nije moguće jer niko normalan ne bi u bescenje prodao zlatnu koku samo zato što mu je u bescenje data, tj. poklonjena.
Ako bi se odlučila da svoj udeo proda ( a zašto bi, kada nam za visoku cenu prodaje našu sopstvenu naftu ? ) Rusija bi tražila istinsku vrednost koja je višestruko veće a na duže staze sigurna investicija obzirom na lihvarski odnos u koji smo se sami bacili.

Naravno da niko razuman ne očekuje da mu bilo ko i bilo šta daje „đabe“ ali naš problem je što Rusija nije htela NI DA NAM PRODA sistem za odbranu prilikom bombardovanja a siguran sam da se za cenu ne bi pitalo.
Naša „braća“ su odlučila da se liše ozbiljne zarade, stoji po strani, i skrštenih ruku gledaju kako nas združena alijansa zasipa tonama bombi testirajući na nama nove tehnologije. Zakleo bih se da su znatiželjno pratili rezultate.
Prava braća, nema šta.
Preporuke:
3
3
101 petak, 13 decembar 2013 13:50
Bojan Todorović
Ovo je samo najnoviji primer.
Kroz istoriju ( oba rata, Karađorđe, Obrenović ) toliko je drastičnih primera ignorancije, nezainteresovanosti za sudbinu čitave srpske nacije, ostavljanja na cedilu i korišćenja kao monete za sitno potkusurivanje da patetično busanje u „bratstvo“ i „ljubav“ zvuči degutantno i mazohistički bezumno.
Mučnije mi je samo vulgarno ulizivanje, otvoreno podaničko nuđenje sebe i udvoričko tepanje Putinu ( „Car“ – može li niže i ljigavije ? )
Preporuke:
2
3
102 petak, 13 decembar 2013 13:59
David Novaković@spiritus
Komentator Rđosav Vam je odlično odgovorio. Šta li je moto prosvetiteljstva negoli Sapere aude? Prosvetiteljstvo je po Kantu, upravo izlazak iz nezrelosti koju karakteriše nemogućnost korišćenja sopstvenog razuma bez vođenja drugog. Ne može neko ko zastupa potčinjavanje religiskoj dogmi i autoritetu da bude prosvetitelj. Za prosvetiteljstvo je upravo definišuća sloboda, sloboda da se dovode u pitanje ustaljena verovanja i sloboda razuma da deluje u pitanjima od javnog značaja. Crkva, kako tada tako i danas, uvek stoji tom na putu.
Preporuke:
5
5
103 petak, 13 decembar 2013 14:16
siniša @ Bojan Todorović, part uan
Kad se prodavo NIS bilo je i drugih ponuda osim ruske. Bila je ponuda da mađarsko-austrijski MOL kupi naftnu industriju za 100 miliona i da sve rasformira, a da zadrži samo benzinske pumpe i da onda iz Mađarske Badžet Pecoli toči benzin u Srbiji. Čeda, Čanak i još neki su svojski lobirali za taj predlog. Vidim da je i vama taj predlog miliji.

Uostalom Rusi nisu dobili ni 50% od onoga što je bilo imovia NIS-a i što je pogođeno.

Potpuno ste u pravu i zaista ste pronicljivi da je kompletan interes usa upravo to da oni prodaju svoju naftu i gas u Srbiji. Zato su i dozvolili Srbiji da ih prevari prilikom kupovine i da izvuče kolosalno veliku cenu od 400 miliona iako je tržišna vrednost NIS-a bila manja od 200 miliona.

Da Rusima odgovara da oni prodaju naftu u Srbiji, i to svoju. Samo mi nije jasno zašto vama odgovara da tu istu naftu u Srbiji prodaje MOL, koji je uzgred budi rečeno u međuvremenu bankrotirao.
Preporuke:
4
0
104 petak, 13 decembar 2013 14:25
siniša @ Bojan Todorović, part tu
Dakle da čujemo predlog, ko bi drugi bolje i povoljnije prodavao rusku naftu i gas u Srbiji, jer druge austrijske, nemačke, francuske, belgijske, albanske, hrvatske nafte i gasa nema.

Ili je pitanje, ko bi trebao da prodaje tu naftu u Srbiji da bi se neki vaši ugradili?

Što se ratovanja tiče, mi što smo se sa Rusijom borili za slobodu Srbije i Jugoslavije od pamtiveka smo uspeli da pobedimo i Tursku i Austriju i Nemačku. Ko gubi ima pravo da se ljuti.

Što se tiče raketa ima samo jedno pitanje. Kome su Rusi u JNA mogli da daju to oružje? Koga su pouzdanog svog imali u generalštabu, ili uošte u vojsci. Da nije možda trebalo da daju S 300 generalima Perišiću, Dimitrijeviću, Vasiljeviću, Pavkoviću, možda vama ili Vuki Draškoviću.

Ili njima ili direktno da ih isporuče NATO pa da onda NATO sa tim istim raketama udari Rusiju. Ili da sami sebe udaraju tim raketama. Milošević nije kontrolisao armiju. Vojni vrh, sve sa Perišićem i Pavkovićem ga je i oborila i celo vreme služio NATO-u.
Preporuke:
5
0
105 petak, 13 decembar 2013 15:22
spiritus
David Novaković
"Obogotvoravajući Istoriju zato da bi Bogu ubio ugled, marksizam je uspeo samo da Boga učini neobičnim i još neodoljivije prisutnim. U čoveku se može ugušiti sve osim potrebe za apsolutnim, koja bi nadživela i razaranja hramova, pa čak i iščeznuće religije na Zemlji. Pošto je ruski narod u svojoj biti religiozan, ta njegova religioznost neminovno će prevagnuti. Tome će dobrim delom doprineti neki istorijski razlozi. Prihvatajući pravoslavlje, Rusija je ispoljila svoju želju da se odvoji od Zapada..."
Emil M. Sioran, Rusija i virus slobode, u: Istorija i utopija
Preporuke:
8
0
106 petak, 13 decembar 2013 16:01
spiritus
David Novaković, A može i ovako:
"U svom najopštijem smislu, humanizmomse mogu nazvati pečat i geslo čitave nove civilizacije oslobođene "maračnog srednjeg veka". Ova će civilizacija znati samo za čoveka; u čoveku će započeti i okončati svaka stvar, na njemu će počivati nebesa i pakao, glorifikacije i prokletstva koja će već biti poznata. Čovekovo iskustvo omeđiće ovaj svet - drugačiji od pravog sveta- sa svojim grozničavim stvorenjima punim žudnje, sa svojim umetničkim taštinama i "genijima", sa šumom svojih mašina i fabrika i, napokon, sa svojim narodnim vođama. Prvi oblik pojavljivanja humanizma jeste individualizam kao uspostavljanje iluzornog središta izvan središta...Otud radikalni irealizam radikalna neograničenost u svemu što je moderno.Unutra, kao i spolja, više ništa neće biti život:, nego će sve biti konstrukcija: ugaslo biće zamenjuju "htenje" i "Ja" u svim domenima podupiranja mrtvog tela."
J. Evola, Pobuna protiv modernog sveta
Preporuke:
2
4
107 petak, 13 decembar 2013 16:30
Bob
Šta više ima da se priča o marksizmu? Čak je i turbo folk inspirativniji. Kako se lako kreću marksisti između humanizma i konclogora, staljina i amerikanizma, turskog zavijanja i nemačkog savijanja. Neverovatna spretnost! Filozofija robova-kameleona.
Preporuke:
4
3
108 petak, 13 decembar 2013 16:31
@Rđosav, petak, 12:07
Po prosvetiteljskoj dogmi, hoću reći shvatanju, čovek je nastao od majmuna ali ne zna se tačno za koliko dana. Ja, recimo, sve više verujem u to.
Preporuke:
4
4
109 petak, 13 decembar 2013 17:08
Jovan@Spiritus
Oprostite nismo se razumeli,apelujem na uzdržavanje od teških reči,osuda,epiteta ličnosti apelujem na smirenje kao istinski put pobede nad krajnostima ostrašćenosti jer je ostrašćena podeljenost uzrok svih naših nevolja a na radost i korist neprijatelja i ličnih i nacionalnih i državnih.A "poziv na pomirenje" je politička mantra ekumenističkih ideologa to je druga tema za razgovor.Nisam ni imao nameru da Vas pozivam na opraštanje to je Vaš lični izbor a Gospod Bog je ostavio potpunu slobodu čoveku što se tiče slobode izbora ali sloboda izbora povlači i odgovornost te određuje sudbinu ličnosti društva i države. Sloboda izbora je privilegija data čoveku od Boga a ujedno je i sudbonosna jer od izbora zavise i posledice.Zato i apelujem na smirivanje strasti jer u stanju duševnog nemira (gneva,srdžbe,jarosti,jeda) razum se gubi te čovek može reći nešto što uznemiri drugog pa drugi uzvrati nemir prvom pa se uključi treći i tako nastane destruktivna svađa umesto korisnog konstruktivnog razgovora.Toliko.
Preporuke:
2
0
110 petak, 13 decembar 2013 22:43
Rđosav
stidljivi vernik iz senke:Po prosvetiteljskoj dogmi, hoću reći shvatanju, čovek je nastao od majmuna...- Nema dogmi u prosvetiteljstvu, to je rezervisano za vas vernike. Uzgred, po vašoj hrišćanskoj dogmi - vi ste svi potomci jednog čoveka i jedne žene, Adama i Eve. D`izviniš, u prvoj generaciji su sve sama braća i sestre, čeljad ovo dvoje. Onda su u drugoj generaciji sve sama deca incesta?!
Preporuke:
7
6
111 petak, 13 decembar 2013 23:00
seljak bezemljaš
I zato bez temeljnog raskrinkavanja i demaskiranja ove ideološke matrice (EU=Evropa=red, pravda i blagostanje) koja deluje već na nivou jezika i (pod)svesti, bez obzira na pokoju dobijenu rundu, neće biti pravog i trajnog oslobođenja.



U razgovoru na temu "Jesu li Rusi naši najbolji prijatelji" gospođa Jelena Milić između ostalog kaže da:
"ne može da napomene nijednog ruskog glumca, film ili modnog dizajnera, dok su zapadni vrlo poznati"

Da gospođo u EU su dizajneri. I kako sada stvari stoje iz EU možete da dobijete šivaću mašinu. I da šijete za "dizajnere". Za filmove, nećete imati vremena.
Ali moći ćete da pevate. Sedela sam za mašinom, šila saam....
Preporuke:
11
0
112 subota, 14 decembar 2013 08:42
@spiritus
"Ali, među pripadnicima tzv "elite" nema nikoga ko bi taj stav velike većine kvalitetno artikulisao. mi nemamo intelektualce koji će "istočni put" jasno predočiti."

Bez ikakve ironije - to biste mogli biti vi. No offense, samo bez lelujanja, magle, levitiranja, astralnih i drugih nebuloza: narod ne bi pošao za tim, i ne treba. Kao što se, uostalom, ne bi uključio u Jevtovićevu sendvič-revoluciju. Nama treba Treći srpski ustanak - u glavama ljudi. Posle će sve ići lakše, ali mora biti razrađeno i JASNO.
Preporuke:
2
0
113 subota, 14 decembar 2013 12:04
spiritus
@@
Vukadinović i Antonić su već prepoznati od otadžbinski odgovornih Srba. Mi ostali smo tu samo da pomognemo. Moramo ispred sebe imati one koji su vredniji od nas.
Seljak Bezemljaš
Ne može Jelena da peva, ni da šije. Ona je beskrajno netalentovana, zato je društveno angažovana. Da ume da kuva ne bi bila borica. Ona je prosvećena, čak joj i ime svetluca, da je slovensko bila bi Svetlana, a da je latinsko bila bi Lucerka. To su te prosvećene od Dositeja naovamo: Joke, Pepce, Latinke i Zagorke, Cane i baba-Jage, Borke i Morke. Plod evolucije, naučne misli i prosvećenosti. Mračni likovi poput nas, zagledani u vrhove, prisećaju se Vladimira Vujića: "Jer, priznati se mora. Nije isto življenje naše kulture i evropske, faustovske danas. Mi smo u početku, u mladosti, u začecima, oni su u predstarosti, ako ne u punoj zimi starosti i opadanja i svršetka...Mi nismo Evropa..."
O "ljudima zapada" i o nama, u: Sputana i oslobođena misao.
Preporuke:
2
5
114 subota, 14 decembar 2013 14:53
Bob
@Rđosav
Gle čuda, ako su rođaci bez ikakvih genetskih aberacija, mogu imati zdravo potomstvo. (Što je danas verovatno nemoguće.)
Ali prvi par, koji nije imao roditelje, bio je genetski savršen, a njihova deca skoro savršena.
Kapito?

Probaj analogiju kroz tebi drage oksidacione procese.
Preporuke:
3
0
115 subota, 14 decembar 2013 15:58
thinking maize@ spiritus @@ ,,,, mala primedba "glede"...
... g-dže Jelene/ Svetlane/ Lucerke/ Agnije... Sad, malo ste PRESTROGI "glede" (ne)talenta goreimentovane g-dže!? Ima ona "talenta" obzirom na njen FIZIČKI habitus i to talenta za jedan DREVNI "posao"!? A trudbenice tog DREVNOG "zanata" svojevremeno bejahu i "sveštenice" bliskoistočne boginje Ištar!? Baš kako svojevremeno primeti i engleski pisac Lorens Darel, dok je 1950-tih službovao po TITINOM Beogradu kao diplomata!? Kaže tvorac "Aleksandrijskog kvarteta" da NIKAD NIJE IMAO TAKO LAK PRISTUP trudbenicama tog DREVNOG "zanata" nego kod "SVJESNIH", "PROSVEĆENIH" i POD-VEDENIH partizanki!? Baš kao što su i 2000-tih bejogradske "SPLAVARKE" i DOSmanlijke bile POD-vođene Solanama, Biltovima i inim Imperijinim "lumenima"!? Prema tome, ima "talenat" g-dža Milić, nije da ga nema, ali taj "talenat" se NE OGLAŠAVA JAVNO, "na tarabu", sem ako niste pripadnica PODOBNIH NVO ili ako je ta "trudbenica" JEDNA DRUGA Jeca!? Da, da, mislim na onu ŠTO UMIŠLjA da "peva"!?
Preporuke:
7
5
116 subota, 14 decembar 2013 20:25
stevan tomic
Svaka cast Djordje,
Kao i obicno: precizno i nedvosmisleno. Voleo bih samo da dodam da je red, vladavina zakona i socijalna pravda neostvarena zelja vecine normalnih gradjana "Evrope van EU" i da upravo nedostatak reda, vladavine zakona i socijalne pravde samo pospesuje EU-foriju. Norvezanima ne pada napamet da se "pridruzuju" EU, iako su takoreci deo nje, oni nisu gladni pravde i reda kao mi. EU fanatizam se moze marginalizovati ako svako od nas ko misli drugacije i prepoznaje neo-kolonijalnu podvalu zvanu EU pocne od svoje porodice, zgrade, ulice da postuje red i zakon i svoje komsije, sugradjane. Nije potrebno da celivamo skute EU da bi ziveli "kao sav normalan svet".
Preporuke:
5
0
117 nedelja, 15 decembar 2013 02:16
Jovan@Stevan Tomic 1
Bravo,razborito i razumno,glad "malog čoveka" za pravdom najveći je problem,veći i od lošeg standarda.Srpsko je društvo više decenija u državnom uređenju gde je stvoreno ubeđenje da je Država dužna da obezbedi socijalni mir i blagostanje,da je to uloga države.Stara poslovica kaže "Pravda drži zemlju i gradove".Nepravda je uzrok nestanka Kraljevine Jugoslavije,SFR Jugoslavije,SR Jugoslavije,SCG a sada neumitnog raspada i Republike Srbije(doduše još uvek ne formalnog)ali činjenica je da ova današnja naša Država puca po svim šavovima.Uzrok?Neki će reći zbog zapada,neki zbog nemaštine,ili zbog politike i političara ali pravi uzrok je zbog nepravde,zbog onog"i po babu i po stričevima"-nepotizma.Državu stvara narod po slobodnom izboru.Vladavina zakona obezbeđuje red i socijalnu pravdu.I najgori zakon ako se sprovodi prema svima jednako obezbeđuje neki red i neku pravdu.Sada zakon za nekog važi a za nekog ne-eto bezakonja eto i nepravde!Ostrašćeni fanatizam se marginalizuje upravo preuzimanjem lične..
Preporuke:
1
1
118 nedelja, 15 decembar 2013 02:17
Jovan@Stevan Tomic 2
...odgovornosti u meri svojih moći.Svako može da tvori pravdu,malu il veliku a svako može i da grabi za sebe gazeći pravdu izgovor se uvek nađe.Međutim smatram,da "bez nevolje nema bogomolje".Decenijama se bezakonjem i politikom "svi smo isti" iz Srbije proteruju napredni i slobodoumni ljudi, ljudi koji treba da vode narod i državu sistematskim i sistemskim sofisticiranim načinima.I pošto to još uvek traje i ne menja se znači da postoji neki nemi dogovor i saglasje u društvu oko toga.Zato Srbija nestaje i topi se i demografski i geografski.Nije problem u našim neprijateljima, oni gledaju svoj interes i trgovinu i to je njihov put problem je u našem društvu što očekuje spas od nekog van, od EU ili Rusije,Kine, ili od ljudi na vlasti.A istina je da onaj ko vodi računa i brigu o sebi i svojima a da to ne ugrožava život drugih,stiče poštovanje i ugled i kod prijatelja i kod neprijatelja.A kad se dodvorava radi neke privilegije il milostinje nailazi na prezir kod prijatelja i spreman odgovor neprijatelja.
Preporuke:
4
1
119 nedelja, 15 decembar 2013 05:44
Umešač @ Rđosav, petak, 12:07
Za tvoju informaciju, Rđosave, većina filozofa prosvetitelja su bili vernici.

Volter je verovao u Boga, Stvoritelja sveta, koga je nazivao „Veliki Časovničar“
Žan-Žak Ruso je bio veoma pobožan.
Adam Smit je poput Voltera verovao u Boga „Velikog arhitektu Univerzuma“
Tomas DŽeferson je bio veoma pobožan i na njegovo insistiranje je u „Deklaraciju o nezavisnosti“ uneto pozivanje na Tvorca.
Monteskje je bio vernik i katolik (uzgred i mason), ali tolerantan u pitanjima vere tako da se oženio protestantkinjom mada je u to vreme protestantizam bio zabranjen u Francuskoj.

Red je da pomenem i neke od poznatih prosvetitelja koji su bili ateista. To su Deni Didro, tvorac „Enciklopedije“ i Markiz de Sad, ubeđeni ateista i propagator sadizma.
Preporuke:
7
0
120 nedelja, 15 decembar 2013 11:53
Bojan Todorović
Odmah da kažem. Malo je duži tekst, bez ličnih konotacija i prozivki, više kao ćaskanje u nedeljno jutro, ali važan kao stav i tema. Pa ako se objavi – objavi...

Jovan@StevanTomić

U pravu ste, naravno. Suštinski važna stvar koju pominjete je polazište, a polazište za nas bi MORALA biti svest da je naša sudbina u našim rukama, da je tako bilo i pre sedamdeset i pre pedeset i pre dvadeset pet godina.
Tužna činjenica da nas je površnost, brzopletost, neobjektivnost, umišljenost, nerealna očekivanja, iracionalnost i inat kao naciju i državu koštao papreno ( a plaćanje ni izbliza nije završeno ), međutim, nije dobrodošla na ovim stranicama i otud je Vaš komentar izuzetak.
Dokazuje je ( i tužnijom čini ) saznanje da drugi narodi iz EX – yu koji su imali istu situaciju, uslove, a dalje i teže ciljeve i čak slabije pozicije i potencijal – ni izbliza nisu ovako zaostali, zalutali i posrnuli, zastranili i upali u konflikte sa svim i svakim ( uključujući zdrav razum i sebe same ).
Preporuke:
1
2
121 nedelja, 15 decembar 2013 11:54
Bojan Todorović
Mnogo je lakše i jeftinije, a oslobođeno svake obaveze i odgovornosti, za svoje greške i potonuće tražiti krivce u drugima. Zato je ovde kao posledica ( da li i uzrok ? ) gore pomenutih činjenica na snazi razrada nekoliko verzija teorija zavere ( globalne, lokane, po raznim osnovama, ali definitivno antisrpske ), podela na „patriote“ i „izdajnike“ , ozbiljna ksenofobija i traženje spasa u „dobrom gospodaru“ ( car ) koji nas „voli“ jer nam je „brat“.
Ta infantilnost, neodgovornost, negiranje realnosti, egocentičnost, isključivost koje spolja gledano sadrže solidnu dozu drskosti i bezobrazluka po definiciji moraju imati neki utemeljen i objašnjiv uzrok.
Niko ne nosi stavove, gledišta i obrazac ponašanja samo zato što se rodio na određenom prostoru.
Karakter i temperament da, ali ovo što je vladajući diskurs kod nas – definitivno je stečeno.

I tu se sa Vama ne slažem.
Preporuke:
2
3
122 nedelja, 15 decembar 2013 11:56
Bojan Todorović
Vi ( ako sam dobro razumeo ) apelujete da se svi mi pogledamo u ogledalu, osvrnemo oko sebe i kažemo glasno DOSTA ! Neću više raditi i živeti ovako, neću razmišljati ovako, neću podleći iskušenjima, biću dobar, pošten, pravičan, vredan, nesebičan, skroman i štedljiv.
Smatrate da - ako bismo tako odlučili i uradili stvari bi se ubrzo i suštinski promenile.
To je tačno.
Ali neostvarivo.
Zašto bi masa ljudi odjednom promenila sebe? ( A da to ne bude neko čudesno kosmičko zračenje )
Zašto kada je od čitavog okruženja, očeva i dedova učila da ovako baš treba da radi? ( na rečima verovatno ne, ali delima izvesno)
Kada je svakodnevica uverava da samo lukavstvo i pokvarenost mogu da mu obezbede dobro i da je jedino dobro – njegov lični interes ( materijalni, politički, ideološki ) a okolina je nevažna?
Kad je država svakodnevno uverava da su pošten i budala braća?
Kada uporno i dosledno nagrađuje bezobrazluk i pljačku?
Ne očekujte to od malog čoveka. Neće se desiti.
Preporuke:
3
2
123 nedelja, 15 decembar 2013 11:57
Bojan Todorović
Kao što se nije desilo ni u drugim narodima.
Na to su naučeni, u to uvedeni, usmereni ili na kraju - primorani.
A posle višedecenijske prakse ponašanje ulazi u naviku, dolaze do izražaja dobre strane i više nećete morati da kažnjavate ljude što bacaju smeće sa prozora ili divljaju automobilima kroz grad.
Dakle, emancipacija, obrazovanje, vaspitanje, zakoni ( i njihovo obavezno poštovanje ) su jedini put i uslov da se nešto promeni na bolje, a čovek nije u stanju da se sam obrazuje, vaspita i uvede u red. Takva mu je priroda.
To mora postepeno i sistemski, ako treba kroz generacije da uradi Intelektualna elita, koja je srž i esencija nacije, da ima svoju autonomiju i moć da utiče na vlast koja će zakone doneti i sprovesti.
Da budno prati situaciju u društvu i autoritetom reaguje kada shvati da anomalije uzimaju maha.
Mi je nemamo, na žalost.
Naša elita ( SANU, univerzitet ....) je više služila ukras i alibi bahatim vlastodršcima nego što je radila ono što joj je posao.
Preporuke:
3
2
124 nedelja, 15 decembar 2013 11:58
Bojan Todorović
Šta je uzrok tome – to je već pitanje, ali ne bih odbacio mogućnost da u ključnim trenucima nijanse mogu da prelome na jednu ili drugu stranu, da sitne razlike u kolektivnom pamćenju, iskustvu, veri, tradiciji mogu da opredele da li će prevlast uzeti razum ili bezumlje i bahatost.
Komunistički sistem i period pod njihovom vlašću ne može biti odgovor. I drugi narodi su pod njim patili, pa im intelektualna elita nije srozana kao naša.
I kod njih je bio sistem negativne selekcije ali su oni ipak zadržali neki integritet i minimum moralnih vrednosti.
Naravno – ako odćutiš, ili ne daj Bože podržiš rađanje sotone ( „mlad je, energičan i narod mu veruje“ ) izgubićeš pravo glasa, a kada budu došli po tebe – neće biti nikoga da podigne glas.
Jednom otvorena Pandorina kutija teško se zatvara i nikad nije bezbolno i besplatno.
Tada doživiš ono što sledi. U Nemačkoj onda to su bile kristalne noći, SS trupe i konc logori.
Preporuke:
3
2
125 nedelja, 15 decembar 2013 11:58
Bojan Todorović
U Srbiji su ubice, razbojnici i silovatelji direktno iz ćelije slati na svoj prljavi posao, a onda ovde slavljeni kao heroji i uvođeni u Skupštinu.
Cezar je kažu uvodio konja u Senat i postavljao ga za senatora, ali ovo je mnogostruko gore.
Ovo je bila oda zločinu.
Šta u toj situaciji i takvoj atmosferi da zameriš deci koja odrastaju i sve to gledaju?
Kojim argumentima da objasniš da onaj simbol zločina i krvi, nakazna zgradurina sa sve stanarkom nepismenom silikon-nakazom simbolom dna devedesetih, kiča, opscenosti i primitivizma još uvek bahato paradira opljačkanim novcem?
Da im se i dan danas ova jadna i bedna vlast ( kao i većina prethodnih ) klanja i ulizuje i javno oprašta milionske pljačke, dok trenira strogoću na sirotinji?
Da ih učiš kako se znanje, poštenje i vredan rad isplati?
Smejaće se i gledati kako da pobegnu što pre, ili još gore – da se uključe u neku od ponuđenih grupa koja će i njih uvesti u sličnu kuću...
Preporuke:
3
2
126 nedelja, 15 decembar 2013 12:12
@Bojan Todorović
"Putin 'Car' – može li niže i ljigavije ?"

Može.
Recimo "Barak Obama - nobelovac".
Preporuke:
7
0
127 nedelja, 15 decembar 2013 13:09
siniša @ Bojan Todorović br.2
I usput Putin doda, "svi odlučuju za sebe",a ja dodajem i Ukrajina i Srbija i Nemačka i Amerika, i Rusija, ali, Putin nastavlja, "da se niko ne prevari pa pomisli da je jači od nas". Nas to je R U S I J A.

Radite šta hoćete, ali ja sam najači. Zar nije car, odnosno svetski mega car.

Ne branim da bi vi voleli da nije tako, ali tako je i tu se ne može promeniti ništa.

Kad govorite o sadašnjim vlastima Srbije, izvanredno ste primetili potpuni kontinuitet tih vlasti sa svim proteklim. Od Brozovih vremena do danas, ali i pre Broza je postojala tza linija zla u vlastima ovih područja. Ne mogu se više složiti sa tim nego što se slažem.

Ali, vi ste obožavatelj Čanka i Basare. Kako ne vidite da su oni i to lično najistaknutiji primer upravo te linije zla, nekulture, nasilja, bahatosti, netalentovanosti, gluposti i lažne sile od vremena Jove Kapidžižća do danas i njegovog naslednika u liku Bebe Popovića. Ili braće Mišković i Staneta DDolanca do danas Vučića i Šutanovca.
Preporuke:
5
1
128 nedelja, 15 decembar 2013 13:23
Bojan Todorović
@ osoba koja komunicira bez predstavljanja

U komunikaciji – osnovni je red da se sagovorniku predstavite.
Obamu nikada nisam zvao „Nobelovac“ ( iako on to jeste – mada ne znam zašto ) pa poređenje sa onima koji Putina ulizički zovu „Car“ ( što on ni formalno nije ) ne mogu da shvatim ni uz najveći trud.
Preporuke:
3
5
129 nedelja, 15 decembar 2013 14:09
@Bojan Todorović
Osoba koja ovom prilikom komunicira bez predstavljanja smatra da je besmisleno predstavljati se osobi koja nema osećaj mere i elementarne pristojnosti pa piše komentare u 5 ili 6 nastavaka.
Ukratko, gospodine, biram kome ću da se predstavim i sa kim ću da polemišem. Vi ne spadate u tu grupu.
Preporuke:
6
2
130 ponedeljak, 16 decembar 2013 10:59
Jovan@Bojan Todorovic 1
Hvala probaću što konciznije.Ako tražimo uzroke činjenica je da je kod nas (SFRJ)komunistička ideologija bila finansirana od SAD jer nismo bili deo SSSR.U takvim okolnostima generacije su videle na delu da je ta utopija"svi smo isti" moguća,šta više da je dobar taj sistem jer se dobro živi.Tako je stvorena iluzija jednakosti ali onda je došlo vreme za naplatu dugovanja.Sve se u životu plaća, novcem ili životom.Sve što Ste naveli u analizi autizma razuma je istina.Na žalost.Ali to ne znači da treba"plakati nad razbijenom čašom" bar za mene.Nasuprot Hrišćanskog ideala vaspitanja i obrazovanja ličnosti komunistička ideologija je bazirana na dijalektičkom materijalizmu kolektiva.Otud je uzrok neodgovornosti"svi su krivi jer niko nije kriv".Apel na savest i svest vidim kao sredstvo pozivanja ličnosti ne mase ili kolektiva.Masa se uvek povija kako vetar duva.Danas su vikali "blagosloven koji dolazi u ime Gospodnje" a u Petak "Raspni ga, raspni".Snaga jednog naroda je u pravednicima ne u većini...
Preporuke:
1
0
131 ponedeljak, 16 decembar 2013 11:00
Jovan@Bojan Todorovic 2
u pojedincima pobornicima Hrišćanskog ideala vrlinske ličnosti. Ne gajim iluziju o promeni svesti mase nego apelujem na savest pojedinca tamo gde nije potpuno zamrla. Pa ko čuje čuje za svoje dobro i za dobro svog naroda.Ko neće da čuje ostaje u agoniji ostrašćenosti, u nemoći. Što mogu koliko je do mene to činim. Svakodnevica jeste takva kakvom ste je opisali,ali ne odustajem od apela za vrlinu,neko oko uvek vidi neko uvo uvek čuje.Mislim,ipak da svaki pojedinac može ako to hoće da se potrudi da bude bolji nego što je bio juče. Uspostavljanje reda i zakona uzrokuje nužnost.Nužda zakon menja.Naši neprijatelji vrlo dobro znaju kako da nas unište,održavajući stanje u društvu na ivici anarhije produžava se bezakonje i nered.Deca se uče prvo na primeru roditelja ako roditelji čuvaju svoju decu od svađe,laži i prevare u kući onda ima šanse da odrastu jači uprkos sablaznima i iskušenjima iz okoline.To što je većina takva kakva jeste ne znači da nema i zdravih porodica.Deca se uče od primera u kući...
Preporuke:
1
0
132 ponedeljak, 16 decembar 2013 15:40
siniša @ Bojan Todorović
Potpuno ste u pravu za one kriminalce ubice i silovatelj
Preporuke:
0
0
133 ponedeljak, 16 decembar 2013 15:47
siniša @ Bojan Todorović
Potpuno ste u pravu za one silovatelje i ubice koji su pušteni iz zatvora i mobilisani za hrvatske ZENG-e i BiH Patriotsku ligu. Nešto kasnije savezni organi pre svega savezna udba na čelu sa Zdravkom Mustačem, koji je kasnije proglašen za heroja hrvatskog otadžbinskog rata je formirao paravojne formacije Arkanove tigrove, Arkanu iskaznicu saveznog supa nije dao Milošević nego Stane Dolanc lično, i SPO neku gardu ne znam kako se zvala na čelu sa Božovićem Giškom.

Zaista ste u pravu i o tome treba detaljno da se govori.

Jedan podmukli čovek, neki Zlatan Karavdić kao predsednik Skupštine SFRJ je bio zadužen za pomilovanja po osnovi zahteva saveznog supa i on je uz Zdravka Mustača najodgovoriniji za puštanje idiota, ubica i silovatelja u paravojne formacije.

To treba naglasiti.
Preporuke:
3
0
134 sreda, 18 decembar 2013 00:37
Turas
Tačno navodi Vukadinović ,bez raskrinkavanja fame o "sjajnom prosperitetnom zapadu" nema uspešnog sazrevanja prave istine o "zapadnom Eldoradu". Ali to vam je sa masama u Kijevu(npr)kao sa malim detetom koje privlači sjaj plamena .Dok se ne opeče neće umeti da se ubuduće čuva .Nažalost je ova istina koja može i hoće, često skupo da košta.
Preporuke:
2
0
135 sreda, 18 decembar 2013 06:15
Bianca
Za Srbiju, izbor je jednostavan. Ili ce Srbija nastaviti na putu genocida (cetri u dvadesetom stoljecu), i petog koji dolazi u vidu amputacije Vojvodine -- ili ce traziti sigurnu luku i zaklon. A ima samo jednu -- Rusija. Mozemo mi da filozofiramo, ali za nas NEMA drugog izbora. Nije cak ni pitanje da li ce nam Rusija osigurati sve sto nam srce zeli. Naprotiv, traziti ce se borbenost, hrabrosti i upornosti. Srbija ima vrlo mali broj manjina danas nakon sto je Kosovo postalo protektorat UN pod R. 1244. Ako se pokrenu bilo kakvi neredi, Srbija moze da te nerede kontrolira lako, AKO IMA SAVEZNIKA koji ima kapacitet i politicku volju da brani Srbiju. A Rusija se je vec IZJASNILA, JAVNO. Takva prilika se ne smije propustiti. Cekanje da Evropa pokrene nerede u Vojvodini i da useli neke EU snage -- je ekonomska smrt za Srbiju. Kasno ce biti onda da se zalimo jer Rusije nema. Ili Rusiju trebamo, ili ne. Nema vise "neutralnosti". Ali bez cviljenja kada sve izgubimo. Nas izbor.
Preporuke:
6
0
136 utorak, 24 decembar 2013 19:23
The Q
Kada se pomenu istorijski revizionizam i kompleksi, ja prvo pomislim na srbiju.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner